Harper Hygienics wzrósł w debiucie o 5,37 proc.

Kurs akcji Harper Hygienics, producenta wyrobów kosmetyczno-higienicznych do oczyszczania skóry, wzrósł na otwarciu w pierwszym dniu notowań na warszawskiej giełdzie o 5,37 proc. do 4,32 zł.

Kurs akcji Harper Hygienics, producenta wyrobów kosmetyczno-higienicznych do oczyszczania skóry, wzrósł na otwarciu w pierwszym dniu notowań na warszawskiej giełdzie o 5,37 proc. do 4,32 zł.

Do obrotu giełdowego na rynku podstawowym trafiło 51.170.000 akcji spółki serii A.

W lipcowej ofercie publicznej jedyny akcjonariusz Harper, czyli Central European Cotton Holdings należący do Enterprise Investors sprzedał 13 mln akcji spółki po 4,1 zł za sztukę.

Inwestorom indywidualnym przydzielone zostało 1,3 mln akcji, a do instytucji trafiło 11,7 mln akcji.

W 2009 roku przychody ze sprzedaży Harper Hygienics wzrosły o 20 proc. do 174 mln zł, EBITDA wzrosła o 12 proc. do 32,5 mln zł, a zysk netto o 21 proc. do 19 mln zł.

Reklama

Harper Hygienics jest wiodącym producentem wyrobów kosmetyczno-higienicznych do oczyszczania skóry, m.in. płatków kosmetycznych, patyczków higienicznych, chusteczek nawilżanych i żelów oferowanych pod marką Cleanic.

- Harper Hygienics, producent wyrobów kosmetyczno-higienicznych do oczyszczania skóry, który zadebiutował w piątek na GPW, chce w ciągu 2-3 lat zwiększyć udział eksportu do 50 proc. z 35 proc. obecnie. Do końca przyszłego roku spółka zamierza wybudować nowy zakład produkcyjny.

"Na rynku krajowym chcemy wprowadzać nowe grupy produktowe, chcemy też rozwijać sprzedaż za granicą. Mamy nadzieję, że 50 proc. obrotu będzie pochodzić z eksportu" - powiedział podczas uroczystości debiutu Robert Neymann, prezes spółki.

Obecnie eksport stanowi 35 proc. sprzedaży.

"Jeśli w ciągu ostatnich trzech lat doszliśmy z 15 proc. eksportu do 35 proc., to te 50 proc. możemy osiągnąć w ciągu 2-3 lat" - powiedział PAP prezes.

W lipcowej ofercie publicznej jedyny akcjonariusz Harper, czyli Central European Cotton Holdings należący do Enterprise Investors sprzedał 13 mln akcji spółki po 4,1 zł za sztukę, czyli wartość oferty wyniosła 53,3 mln zł. Część tej kwoty CECH przeznaczy na wykup swoich obligacji będących w posiadaniu Harper Hygienics. Do spółki trafi w ten sposób 36 mln zł.

Prezes powiedział, że te środki zostaną przeznaczone na rozwój mocy produkcyjnych, czyli na budowę i wyposażenie nowego zakładu.

"Docelowo chcemy zwiększyć moce o 80 proc. w stosunku do obecnych, ale nie planujemy robić tego jednym ruchem. W tym roku zamierzamy ruszyć z budową zakładu produkcyjnego, zakładamy, że do końca przyszłego roku będzie gotowy" - powiedział PAP Neymann.

W 2009 roku przychody ze sprzedaży Harper Hygienics wzrosły o 20 proc. do 174 mln zł, EBITDA wzrosła o 12 proc. do 32,5 mln zł, a zysk netto o 21 proc. do 19 mln zł.

Po pierwszych pięciu miesiącach 2010 roku przychody wzrosły o 24 proc. do 78,2 mln zł, EBITDA wzrosła o 9 proc. do 11,1 mln zł, a zysk netto o 36 proc. do 6,3 mln zł.

"Wyniki po I półroczu są zgodne z naszymi oczekiwaniami" - powiedział prezes.

Kurs akcji Harper Hygienics wzrósł na otwarciu w pierwszym dniu notowań na warszawskiej giełdzie o 5,37 proc. do 4,32 zł. O godz. 11.00 akcje spółki zyskiwały 15,85 proc. i kosztowały 4,75 zł.

Harper Hygienics jest wiodącym producentem wyrobów kosmetyczno-higienicznych do oczyszczania skóry, m.in. płatków kosmetycznych, patyczków higienicznych, chusteczek nawilżanych i żelów oferowanych pod marką Cleanic.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: proca | skóry
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »