InPost idzie na Litwę
Grupa Integer.pl - dostawca i operator Paczkomatów InPost, działający na 7 międzynarodowych rynkach - rozszerza swoje wpływy w Europie Środkowo-Wschodniej. W ramach realizacji II etapu kontraktu z Eesti Post - zawartego w lutym 2011
- Grupa wkracza z innowacyjnymi urządzeniami do nadawania i odbierania przesyłek na Litwę. Współpraca z estońską pocztą publiczną obejmuje projekt, produkcję, dostawę oraz instalację kolejnych 35 Paczkomatów InPost. Pierwsze urządzenia staną na Litwie już na początku 2012 roku.
Nawiązanie współpracy z Eesti Post dało początek zagranicznej ofensywie Grupy Integer.pl. Pierwszy etap kontraktu - realizowany w I połowie 2011 roku - obejmował produkcję, montaż oraz instalację 38 Paczkomatów InPost. Umowa zakładała również partnerstwo technologiczne oraz doradztwo biznesowe i consulting w kwestii komercyjnego uruchomienia nowej usługi na terenie Estonii. Wartość I etapu realizacji zlecenia wynosiła 950 tys. euro.
Na koniec 2011 roku Paczkomaty InPost są już dostępne poza Estonią także w Rosji, Hiszpanii, na Cyprze, w Arabii Saudyjskiej i Chile. Jednocześnie Grupa Integer.pl przygotowuje się do uruchomienia w ciągu 4 lat aż 16 tys. Paczkomatów InPost w całej Europie. Projekt wyceniany jest na 350 mln euro.
"Chcemy być liderem międzynarodowego rynku pod względem dostępności i zasięgu urządzeń do nadawania i odbierania przesyłek. Jesteśmy przekonani, że tak dynamiczna ekspansja pozwoli nam uzyskać tę pozycję w ciągu najbliższych 4 lat" - zapowiada Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.
Harmonogram europejskiej ofensywy Grupy Integer.pl zakłada uruchomienie:
* 3500 maszyn w 2012 roku
* 4500 maszyn w 2013 roku
* 4500 maszyn w 2014 roku
* 3500 maszyn w 2015 roku
"Aktualnie dopiero około 8 proc. Litwinów robi zakupy w internecie, porównując do 13 proc. Estończyków i ponad 20 proc. Polaków, dlatego wysoko szacujemy potencjał tych rynków. Mają one przed sobą najlepszy, bo najbardziej wzrostowy okres, stąd decyzja, by wejść z Paczkomatami InPost do tych krajów jak najszybciej. Zakładamy, że popularność e-zakupów powinna rosnąć - zarówno w Estonii, jak i na Litwie - nieprzerwanie przez najbliższe 3-4 lata o około 13-18 proc.. Należy pamiętać przy tym, że wyedukowanie społeczeństwa w zakresie zupełnie nowych form nadawania i odbierania przesyłek jest trudne i czasochłonne, więc wejście do tych krajów już w tym i na początku 2012 roku uważamy za strategiczną decyzję. Zakładamy jednocześnie, że w godzinie `zero' Paczkomaty będą usługą `pierwszego wyboru' dla mieszkańców państw, w których wdrażamy to rewolucyjne rozwiązanie" - mówi Brzoska.
Szacowane przychody Grupy Integer.pl z projektów zagranicznych mogą wynieść do 2013 roku około 20-40 mln euro rocznie.
Grupa Integer.pl, dostawca i operator Paczkomatów InPost, szacuje, że do 2013 r. będzie osiągała z projektów zagranicznych około 20-40 mln euro rocznie. Spółka przygotowuje się do uruchomienia w ciągu czterech lat 16 tys. Paczkomatów InPost w całej Europie. Projekt wyceniany jest na 350 mln euro - podała spółka w komunikacie prasowym.
"Chcemy być liderem międzynarodowego rynku pod względem dostępności i zasięgu urządzeń do nadawania i odbierania przesyłek. Jesteśmy przekonani, że tak dynamiczna ekspansja pozwoli nam uzyskać tę pozycję w ciągu najbliższych czterech lat" - poinformował, cytowany w komunikacie, Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.
Grupa Integer.pl zakłada uruchomienie: 3,5 tys. maszyn w 2012 roku, 4,5 maszyn w 2013 roku, 4,5 tys. maszyn w 2014 roku oraz 3,5 tys. maszyn w 2015 roku. Czteroletni projekt wyceniany jest na 350 mln euro.Jak podano w komunikacie, szacowane przychody Grupy Integer.pl z projektów zagranicznych mogą wynieść do 2013 roku około 20-40 mln euro rocznie.Za granicą Paczkomaty InPost są dostępne w Estonii, Rosji, Hiszpanii, na Cyprze, w Arabii Saudyjskiej i Chile. Na początku 2012 r. pierwsze urządzenia staną także na Litwie.
"Aktualnie dopiero około 8 proc. Litwinów robi zakupy w internecie, porównując do 13 proc. Estończyków i ponad 20 proc. Polaków, dlatego wysoko szacujemy potencjał tych rynków. Mają one przed sobą najlepszy, bo najbardziej wzrostowy okres, stąd decyzja, by wejść z Paczkomatami InPost do tych krajów jak najszybciej" - powiedział Brzoska. "Zakładamy, że popularność e-zakupów powinna rosnąć - zarówno w Estonii, jak i na Litwie - nieprzerwanie przez najbliższe 3-4 lata o około 13-18 proc. Należy pamiętać przy tym, że wyedukowanie społeczeństwa w zakresie zupełnie nowych form nadawania i odbierania przesyłek jest trudne i czasochłonne, więc wejście do tych krajów już w tym i na początku 2012 roku uważamy za strategiczną decyzję" - dodał.
Sprawdź bieżące notowania Integera na stronach BIZNES INTERIA.PL
opr. MZB