Intersport na wysokich obrotach

INTERSPORT Polska S.A., wiodący podmiot na rynku sprzedaży detalicznej markowego sprzętu sportowego w specjalistycznych sklepach, osiągnęła w IV kwartale 2007 roku wzrost przychodów o 64% przy jednoczesnym wzroście zysku netto o 79 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2006.

Spółka opublikowała 14 lutego 2008 roku wyniki finansowe za IV kwartał 2007 roku, które są zgodne z planem. Przychody Spółki ze sprzedaży towarów i usług wyniosły w IV kwartale 2007 roku 53 853 tys. zł, czyli wzrosły o 64 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2006 roku (32 766 tys. zł). W tym samym okresie odnotowano wzrost zysku netto o 79 proc., który wyniósł 4 919 tys zł, wobec 2 746 tys zł w IV kwartale 2006.

W ocenie Zarządu przyczyniła się do tego konsekwentnie realizowana strategia rozwoju spółki, zakładająca dalszy dynamiczny rozwój sieci sklepów sportowych INTERSPORT oraz dobrze przyjęta przez klientów oferta towarowa. W IV kwartale 2007 roku o 55 proc. wzrósł zysk brutto ze sprzedaży, natomiast koszty sprzedaży wzrosły jedynie o 38 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Tak wysoki wzrost zysku brutto ze sprzedaży powodowany był przede wszystkim dynamicznym zwiększeniem liczby prowadzonych sklepów.

Reklama

W 2007 roku w ramach procesu inwestycyjnego zostało uruchomionych 7 salonów:

1/ w lutym 2007 roku - sklep w CH Złote Tarasy w Warszawie,

2/ w marcu 2007 roku - sklep w CH Stary Browar w Poznaniu,

3/ w kwietniu 2007 roku - sklep w CH Pasaż Grunwaldzki we Wrocławiu,

4/ w czerwcu 2007 roku - sklep w CH Sadyba w Warszawie,

5/ w październiku 2007 roku - sklep w CH Galeria Bałtycka w Gdańsku,

6. w październiku 2007 roku sklep CH Magnolia we Wrocławiu,

7/ w listopadzie 2007 roku - sklep w CH Ursynów w Warszawie.

Dodatkowo do większej dynamiki wzrostu zysku brutto ze sprzedaży niż kosztów przyczyniła się także konsekwetna polityka ograniczania kosztów.

Po czterech kwartałach 2007 roku Spółka osiągnęła przychód netto ze sprzedaży w wysokości 147 769 tys. zł wobec 105 313 tys. zł w tym samym okresie roku 2006, co stanowi wzrost o 40 proc. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 52 654 tys. zł wobec 37 056 tys. zł osiągniętych w analogicznym okresie 2006 roku, co stanowi wzrost o 42 proc.

Zysk netto po czterech kwartałach 2007 roku wyniósł 4 625 tys. zł i wzrósł odpowiednio o 57 proc., wobec 2 949 tys. zł osiągniętych w 2006 roku.

Spółka 14 lutego 2007 roku w raporcie bieżącym nr 10/2007 z 14 lutego 2007 roku przedstawiła prognozę wyników finansowcyh na 2007 rok (skorygowaną raportem bieżącym nr 02/2008 z 2 stycznia 2008 roku) przewidując wartość przychodów do osiągnięcia w 2007 roku w wysokości 147,4 mln zł oraz pozostawiając prognozę zysku netto na niezmienionym poziomie w wysokości 4,6 mln zł.Po uwzględnieniu wyników za IV kwartał 2007 roku INTERSPORT Polska S.A. - pomimo dokonania korekty wielkości przychodów - zrealizowała prognozę wyniku finansowego za 2007 rok. Sukces, który osiągnęła spółka, był możliwy między innymi dzięki umiejętnie prowadzonej polityce handlowej, która umożliwiła uzyskanie dodatkowych rabatów u dostawców sprzętu sportowego.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Intersport Polska SA | sklep | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »