KBC obniżył cenę docelową dla LPP

Analitycy KBC, w raporcie z 7 lipca, obniżyli o 4 proc. cenę docelową dla akcji LPP do 1.540 zł z 1.600 zł, podtrzymując rekomendację "sprzedaj".

Analitycy KBC, w raporcie z 7 lipca, obniżyli o 4 proc. cenę docelową dla akcji LPP do 1.540 zł z 1.600 zł, podtrzymując rekomendację "sprzedaj".

Raport został przygotowany przy kursie 1.740 zł, a w środę ok. godz. 11.20 za akcję LPP płacono 1.760 zł. "Perspektywy zysków LPP w krótkim terminie pogorszyły się pod wpływem oczekiwań spadku sprzedaży i niższych marż zysku brutto na sprzedaży. Uważamy, że konsensus jest zbyt optymistyczny i oczekujemy jego obniżenia przy okazji publikacji prognoz wyników za II kwartał br. Obniżyliśmy prognozę zysku netto na 2010 rok o 17 proc. do 156,2 mln zł (+49,1 proc. r/r), natomiast prognozy na lata następne pozostawiliśmy bez większych zmian. Nasza wycena spadła o 4 proc. do 1 540 zł za akcję, co implikuje 11 proc. potencjału spadkowego. Podtrzymujemy rekomendację +sprzedaj+" - napisano w raporcie KBC.

Reklama

Analitycy KBC prognozują, że w II kw. 2010 spółka wypracuje 30,3 mln zł zysku netto (bez zmian w ujęciu rok-do-roku).

"Ponieważ nowe kolekcje spółka zamówiła w poprzednich kwartałach, wydaje się, że teraz powinna skorzystać na aprecjacji PLN względem USD, co w połączeniu z kontrolą kosztów na 1 mkw. powinno skutkować poprawą rok-do-roku marży zysku brutto na sprzedaży. Jednakże te pozytywne skutki prawdopodobnie zniweluje w II kwartale spadek sprzedaży i zwiększenie powierzchni sklepowej, podwyższające łączne koszty sprzedaży i ogólnego zarządu" - napisano.

KBC uważa, że papiery LPP są przewartościowane.

"W ciągu ostatnich 3 miesięcy kurs akcji LPP spadł o 5 proc. i dał zwrot o 6 proc. wyższy niż indeks WIG20. Przy 19,6x C/Z na 20101P spółka jest notowana z 14 proc. i 21 proc. odpowiednio wobec krajowych i zagranicznych spółek detalicznych. Uważamy, że jest to nieuzasadnione ze względu na ostatnio słabe wyniki sprzedaży w porównywalnych sklepach" - czytamy w raporcie.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: analitycy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »