Kolastyna - debiut na przełomie I/II '07
Grupa Kolastyna oczekuje w najbliższym czasie zatwierdzenia prospektu emisyjnego. W styczniu przyszłego roku planuje przeprowadzenie oferty publicznej, a debiut na GPW jest możliwy na przełomie stycznia i lutego. Z publicznej oferty spółka chce pozyskać około 35,4 mln zł - poinformowali w piątek przedstawiciele Kolastyny.
"W najbliższym czasie spodziewamy się zatwierdzenia prospektu emisyjnego. Ofertę chcielibyśmy przeprowadzić w styczniu, a debiut na GPW mógłby się odbyć na przełomie stycznia i lutego" - powiedział dziennikarzom Andrzej Grzegorzewski, prezes i współwłaściciel Kolastyny.
Według materiałów przedstawionych przez Kolastynę wartość emisji, na którą będą się składały tylko akcje nowej emisji, wyniesie 35,4 mln zł. Z tej kwoty od 16 do 18 mln zł chce wydać na pozyskanie lub budowę marek kosmetycznych, aby włączyć je w portfolio grupy. Jednym ze sposobów realizacji tego celu mogą być akwizycje.
"Prowadzimy rozmowy o akwizycjach pod kątem pozyskania nowych marek, jak również nowych rynków" - powiedział PAP wiceprezes Kolastyny Tomasz Syller.
Około 20 mln zł Grupa Kolastyna chce przeznaczyć na budowę laboratorium oraz zakładu produkcyjnego. Ze środków z emisji na ten cel przeznaczy około 5-6 mln zł.
Grzegorzewski poinformował, że dzięki nowej fabryce, która ma być gotowa w końcu 2008 roku, moce produkcyjne Kolastyny mogą ulec podwojeniu.
Z pieniędzy pozyskanych z emisji około 7 mln zł zostanie przeznaczone na zasilenie kapitału obrotowego i od 5 do 6 mln zł na rozwój sprzedaży eksportowej.
Oferującym akcje Kolastyny będzie Dom Maklerski IDMSA.
Obecnie kapitał zakładowy Kolastyny dzieli się na 29.549 akcji. 72,42 proc. akcji Grupy Kolastyna należy do Urszuli i Andrzeja Grzegorzewskich, 2,4 proc. posiadają członkowie zarządu i menedżerowie firmy, a 19 proc. należy do 73 inwestorów, którzy nabyli akcje Kolastyny w niepublicznej ofercie akcji.
Grupa Kolastyna ma w ofercie około 400 produktów, które sprzedaje pod markami: Kolastyna, Miraculum oraz Juliette Essayer. Poza tym, produkuje kosmetyki dla innych firm, pod ich markami. Produkty wytwarzane są w zakładzie w Krakowie.
W 2005 roku skonsolidowane przychody Kolastyny wyniosły 81,5 mln zł, a zysk netto grupy był na poziomie 2,6 mln zł. Według wcześniejszych zapowiedzi w 2006 roku grupa chce mieć około 4 mln zł zysku netto i blisko 88 mln zł przychodów.
Celem Kolastyny jest uzyskanie w ciągu trzech lat 10-proc. wartościowego udziału w polskim rynku kosmetyków pielęgnacyjnych, podczas gdy na koniec 2005 roku wyniósł on 5,2 proc., co dawało Grupie szóstą pozycję na rynku.