Kolastyna przejmuje Miraculum
Laboratorium Kolastyna S.A. zakupiła od Agencji Rozwoju Przemysłu pakiet 67 proc. akcji krakowskiej firmy kosmetycznej Miaraculum. Finalizacja rozmów na temat transakcji nastąpiła w pierwszej połowie lipca 2003.
Dla rozwoju firmy transakcja ta miała istotne znaczenie m.in. z tego powodu, że zwiększa ona potencjał produkcyjny tworzącej się grupy kapitałowej, przy kosztach niższych niż gdyby konieczna była inwestycja w wybudowanie nowego zakładu produkcyjnego.
Kolastyna przewiduje inwestycje i rozwój marki Miraculum, szczególny nacisk zostanie położony m.in. na rozwój działu sprzedaży i marketingu, poszerzenie asortymentu, opracowanie strategii, pozycjonowanie marki. Bardzo ważny będzie rozwój eksportu - szczególnie na rynki Rosji, Ukrainy i krajów nadbałtyckich.
Przejmując Miraculum chcieliśmy połączyć potencjał technologiczny i ludzki obu firm. Dlatego też zamierzamy wykorzystywać obecnie w pełni zasoby ludzkie naszych przedsiębiorstw, prace badawcze będą prowadzone równolegle w laboratoriach w Krakowie i w Łodzi, a na rynku utrzymane zostaną marki zarówno Kolastyny, jak i Miraculum - powiedział Andrzej Grzegorzewski, Prezes Laboratorium Kolastyna.
Wykupienie Miraculum wpisuje się w długofalową strategię Kolastyny, polegającą na dążeniu do zbudowania silnej grupy kapitałowej na polskim rynku, która będzie w stanie podjąć walkę konkurencyjną o rynki europejskie z międzynarodowymi koncernami kosmetycznymi. Cały czas przyglądamy się sytuacji na rynku, nie wykluczamy kontynuowania tej strategii, ale w chwili obecnej koncentrujemy się nad pozyskaniem środków przede wszystkim na rozwój technologiczny firm wchodzących w skład grupy budowanej wokół Laboratorium Kolastyna.
Łączne obroty Kolastyny i Miraculum wyniosą w 2003 roku ok. 100 mln zł (z tego na eksport przypadnie ok. 10 proc.). Celem strategicznym Kolastyny jest wejście na giełdę papierów wartościowych.
Laboratorium Kolastyna www.kolastyna.com.pl to jedna z największych polskich firm kosmetycznych, lider na rynku preparatów słonecznych w Polsce. Firma posiada certyfikat jakości ISO 9001, a przyjęte procedury badawcze i kontrolne są zgodne z europejskimi wymaganiami wobec branży kosmetycznej.
Spółka eksportuje obecnie kosmetyki do 15 krajów świata. Ma we Francji samodzielną firmę Kolastyna France oraz przedstawicielstwa w Czechach i na Litwie. Za kluczowe dla siebie rynki uznaje też Rosję i Ukrainę. Ponadto eksportuje na Łotwę, Słowację, Węgry, Białoruś, do Armenii, Bułgarii, Grecji, Gruzji, Hiszpanii i Rumunii.
Łódzka firma istnieje od 1983 roku, a od 1992 jest kierowana przez obecnego prezesa Andrzeja Grzegorzewskiego. W 2003 roku Kolastyna otrzymała tytuł Lidera Polskiego Biznesu przyznawany przez Business Center Club.