Kolastyna ze spółką PZ Cussons

Kolastyna zawarła umowę ze spółką PZ Cussons Polska na zakup praw do wybranych marek z portfolio PZ Cussons Polska za 27 mln zł plus VAT - podała Kolastyna w komunikacie. Dzięki tej umowie zwiększy udział w polskim rynku kosmetyków.

Kolastyna zawarła umowę ze spółką PZ Cussons  Polska na zakup praw do wybranych marek z portfolio PZ Cussons  Polska za 27 mln zł plus VAT - podała Kolastyna w komunikacie.  Dzięki tej umowie zwiększy udział w polskim rynku kosmetyków.

"Przedmiotem transakcji jest również nabycie praw do własności intelektualnej, obejmującej wiedzę związaną z procesem produkcji oraz dystrybucji produktów kosmetycznych w obrębie tych marek" - napisano w raporcie.

Łączny przychód PZ Cussons Polska ze sprzedaży produktów będących przedmiotem transakcji wyniósł w zeszłym roku 25 mln zł.

Kolastyna nabyła prawa do produkcji i dystrybucji marki pielęgnacyjnej Uroda, marek perfumeryjnych: Makler i Być może oraz kosmetyków do golenia i po goleniu pod markami Wars i Lider.

Reklama

"Cena po jakiej zostały nabyte aktywa wyniosła 27 mln zł plus VAT" - napisano w raporcie.

"Źródłem finansowania aktywów są środki z przeprowadzonej publicznej emisji akcji serii E oraz środki własne emitenta" - poinformowała Kolastyna.

Grupa Kolastyna, która zajmowała dotychczas szóstą pozycję w polskim rynku kosmetyków pielęgnacyjnych z udziałem wartościowym na poziomie 4,9 proc., dzięki przejęciu nowych marek od PZ Cussons umocni tę pozycję do 5,7 proc. (zsumowane udziały wszystkich posiadanych marek).

Akwizycja marek generuje także ilościowy wzrost udziału w rynku do 6,2 proc., dzięki czemu Grupa Kolastyna plasuje się w pierwszej piątce producentów w Polsce. W segmencie kosmetyków do pielęgnacji twarzy wartościowe udziały Grupy wzrosną do 5,7 proc. z 4,7 proc. (dane wg MEMRB na podstawie sprzedaży w roku 2006).

Kolastyna zdobędzie też pozycję polskiego lidera w kategorii kremów do golenia z udziałem w rynku powyżej 73 proc. Zwiększy się też znacząco ilościowy udział Grupy w segmencie perfumerii męskiej - z 4 proc. do 8,4 proc., co da jej czwartą pozycję na polskim rynku. Jednocześnie wg wartości sprzedaży spółka uplasuje się na siódmej pozycji z udziałem 5,1 proc.

"Tak, jak zapowiadaliśmy podczas naszego debiutu na GPW, w ciągu najbliższych trzech lat planujemy zdobyć 10 proc. rynku kosmetyków pielęgnacyjnych w Polsce. Realizując ten cel, w 2007 roku przyłączyliśmy do Grupy między innymi spółkę Unicolor, a teraz kupujemy silne marki z portoflio PZ Cussons" - powiedział cytowany w komunikacie Andrzej Grzegorzewski, prezes Grupy Kolastyna.

"Przejęcie praw do tych marek jest wzmocnieniem pozycji Grupy Kolastyna w dwóch segmentach rynku - perfumerii oraz pielęgnacji. Ponadto, konsekwentnie realizując nasze plany inwestycyjne, ruszamy z budową nowoczesnego kompleksu laboratoryjno- produkcyjnego w Niepołomicach. Wszystkie te działania zapewnią nam silną i stabilną pozycję w branży, umożliwiając dalszy, dynamiczny rozwój" - dodał.

W marcu 2007 roku Grupa Kolastyna nabyła pakiet akcji spółki zależnej FK Miraculum, zwiększając tym samym swój udział w spółce do 93,77 proc. Kwota transakcji wyniosła 8,3 mln zł.

W lipcu 2007 roku Grupa informowała o rozpoczęciu procesu połączenia obydwu spółek. Również w lipcu 2007 Grupa Kolastyna podpisała umowę o nabyciu pełnego pakietu akcji spółki Unicolor, poszerzając tym samym swoje portfolio o markę Tanita - najsilniejszą polską markę kosmetyków depilacyjnych.

W zakresie przejęć, Kolastyna zakłada również możliwość akwizycji zagranicznych - głównie na rynkach Rosji i Ukrainy, gdzie spółka prowadzi rozmowy z wybranymi podmiotami. Najwcześniej jednak do zagranicznych akwizycji może dojść w 2008 roku.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Kolastyna | Plus | Marek | VAT
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »