Kolastyna: zredukowana o 98,28% i 99,14%

Dzisiaj dokonano przydziału akcji w ofercie publicznej Grupy Kolastyna - jednego z czołowych polskich producentów kosmetyków. W Transzy Otwartej stopa alokacji dla osób uczestniczących w procesie book-buildingu wyniosła 1,72% (stopa redukcji 98,28%), a dla pozostałych osób stopa alokacji wyniosła 0,86% (stopa redukcji 99,14%).

Dzisiaj dokonano przydziału akcji w ofercie publicznej Grupy Kolastyna - jednego z czołowych polskich producentów kosmetyków. W Transzy Otwartej stopa alokacji dla osób uczestniczących w procesie book-buildingu wyniosła 1,72% (stopa redukcji 98,28%), a dla pozostałych osób stopa alokacji wyniosła 0,86% (stopa redukcji 99,14%).

W ramach publicznej oferty łącznie oferowano 15 mln akcji serii E po cenie emisyjnej równej 3,50 zł, z czego w Transzy Otwartej 4 mln akcji, a w Transzy Inwestorów Instytucjonalnych 11 mln akcji.

Liczba prawidłowo złożonych i opłaconych zapisów wyniosła 1,93 tys., na łączną liczbę 274,02 mln akcji o łącznej wartości 959,08 mln złotych. Wszystkie oferowane akcje, tj. 15 mln sztuk o wartości 52,50 mln złotych przydzielono 1,81 tys. podmiotom. W Transzy Inwestorów Instytucjonalnych nie było redukcji ? zapisy przyjmowane były w oparciu o Imienne Zaproszenia.

Reklama

Debiut PDA Grupy Kolastyna jest planowany na 13 lutego 2007 roku.

- Powodzenie naszej oferty publicznej i ogromne zainteresowanie inwestorów i partnerów handlowych akcjami Grupy stanowi dla nas potwierdzenie słuszności obranej strategii rozwoju. Jest również sygnałem uznania dla wyników finansowych osiąganych przez spółkę i zaufania wobec podejmowanych przez Grupę działań. Zamierzamy potwierdzić naszą pozycję wśród czołowych producentów kosmetyków. Chcemy być liderem polskiego rynku kosmetycznego pod względem dynamiki rozwoju, a także jedną z najbardziej wiarygodnych i najwyżej cenionych przez inwestorów spółek giełdowych - powiedział Andrzej Grzegorzewski, prezes zarządu Grupy Kolastyna SA.

Planowane środki z emisji Grupa Kolastyna przeznaczy na pozyskanie i wprowadzenie nowych marek preparatów kosmetycznych, rozwój eksportu oraz budowę nowoczesnej infrastruktury badawczo-rozwojowej i produkcyjnej.

Zgodnie z prognozą skonsolidowane przychody Grupy Kolastyna w 2006 roku wyniosą 90,08 mln zł, a rentowność brutto osiągnie poziom 8,69%. W I półroczu 2006 Grupa Kolastyna wypracowała przychody netto na poziomie 41,05 mln zł i zysk netto w wysokości 2,25 mln zł.

Doradcą finansowym przygotowującym Grupę Kolastyna SA do funkcjonowania na rynku kapitałowym był Capital One Advisers Sp. z o.o., a oferującym akcje Dom Maklerski IDMSA.

Informacje o Grupie Kolastyna:

Grupa Kolastyna jest jedną z wiodących firm produkujących kosmetyki oraz liderem na rynku kosmetyków do opalania. Prawie co czwarty sprzedawany w Polsce kosmetyk słoneczny jest produkowany przez Kolastynę (wg danych MEMRB Polska za 2005 Grupa posiada w tym segmencie produktowym ponad 22% udziału ilościowego). Działalność Grupy koncentruje się głównie na wytwarzaniu i sprzedaży kosmetyków pielęgnacyjnych. W portfolio Grupy znajdują się trzy marki: Laboratorium Kolastyna, Miraculum i Juliette Essayer. Produkty oznaczone tymi markami są obecne w ponad trzydziestu krajach. W 2005 roku skonsolidowane przychody Grupy wyniosły 81,5 mln zł, a zysk netto 2,6 mln zł.

Największymi zagranicznymi odbiorcami produktów Grupy są kraje Europy Wschodniej: Rosja, Ukraina, Białoruś, Litwa i Kazachstan. Łączne obroty na tych rynkach stanowiły w 2005 roku ponad 80% eksportu Grupy Kolastyna. Produkty firmy dostępne są również w innych regionach. Do najważniejszych należą rynki: Bułgarii, Grecji, Egiptu, Francji, Indii oraz USA. Wyroby Grupy można znaleźć także w: Anglii, Hiszpanii, Portugalii, we Włoszech, Mołdawii, Gruzji, Kirgizji, Słowenii, Czechach, Słowacji, Łotwie, Szwecji, Holandii, Jordanii, Australii i Kanadzie. Począwszy od 2006 roku, kosmetyki Kolastyny są obecne również w sklepach Finlandii, Macedonii i Niemiec.

Wysoka jakość produktów marek Grupy Kolastyna potwierdzana jest licznymi nagrodami, wyróżnieniami, a także czołowymi lokatami zajmowanymi w najbardziej prestiżowych zestawieniach. Wśród nagród zdobytych przez Grupę znajdują się: SUPERPRODUKT 2006 (za emulsję do opalania dla dzieci SPF35 oraz emulsję do opalania SPF 50 SUN BLOCK), Złoty Laur Konsumenta 2006 (za serię słoneczną), Innowacja roku 2005 w konkursie Produkt Roku 2006 dla emulsji do opalania Slim Body F8 oraz Diamentowa Malwa 2006 (za ostatnie 5 lat obecności Miraculum w rankingu). W 2003 roku Grupa otrzymała Srebrny Medal Akademii Polskiego Biznesu za efektywne i kreatywne zarządzanie firmą. W 2002 roku firma została uhonorowana tytułem Lidera Polskiego Biznesu i Lwa Wśród Pracodawców.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Kolastyna
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »