Kolejny udany kwartał Grupy Lubawa
Grupa Lubawa (GPW: LBW) w opublikowanym raporcie za III kwartał 2013 roku pochwaliła się skonsolidowanymi przychodami za trzy kwartały narastająco w wysokości 166,44 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 10 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. W omawianym okresie, skonsolidowany wynik netto grupy wyniósł ponad 6,8 mln zł w porównaniu do 3,5 mln zł w 2012 roku.
W III kwartale br. Grupa Lubawa, producent tekstyliów technicznych, materiałów reklamowych, a także artykułów dedykowanych odbiorcom odpowiedzialnym za bezpieczeństwo i obronność, osiągnęła niemal 38 mln zł przychodów, w stosunku do prawie 35 mln zł w porównaniu do tego samego okresu 2012 roku.
Nieprzerwanie Miranda sp. z o.o. oraz Litex Promo sp. z o.o. mogą pochwalić się bardzo dobrymi wynikami finansowymi napędzając całą grupę kapitałową. Miranda - producent tkanin oraz dzianin poliestrowych, poliamidowych i mieszanych odnotowała w od stycznia do września przeszło 83 mln zł przychodów ze sprzedaży.
Jest to lepszy wynik o 12 proc. względem analogicznego okresu 2012 roku. Od początku bieżącego roku o ponad 60 proc. wzrósł zysk z działalności operacyjnej, kształtując się na poziomie 6,2 mln zł oraz o 104 proc. wzrosła EBITDA do poziomu 8,2 mln zł. Miranda konsekwentnie od kilku kwartałów odnotowuje silny popyt na swoje produkty, który przekracza jej możliwości produkcyjne.
Popyt ten jest skutkiem ograniczonej ilości europejskich producentów oraz wysokiej jakości oferowanych produktów Mirandy. W efekcie, spółka podnosi ceny i wybiera najbardziej zyskowne projekty/klientów. Natomiast Litex Promo sp. z o.o. - wiodący producent nośników reklamowych - odnotowała od początku roku przychody ze sprzedaży na poziomie 77,7 mln zł. Spółka polepszyła o 30 proc. zysk netto osiągając 5,6 mln zł oraz o 25 proc. EBITDA - z 7,15 mln zł na 8,93 mln zł.
Lubawa SA, podmiot dominujący w grupie osiągnęła w okresie pierwszych trzech kwartałów 2013 roku przychody ze sprzedaży w wysokości niemal 13 mln zł. Jest to o 8 proc. gorszy wynik od analogicznego okresu 2012 roku, jednak jak przypomina Marcin Kubica, prezes zarządu Lubawa SA: - Należy pamiętać, iż największą sprzedaż spółka odnotowuje w IV kwartale, co jest spowodowane dużą sezonowością działalności.
Spółki wchodzące w skład Grupy Kapitałowej Lubawa będą kontynuować działalność w zakresie podstawowych segmentów działalności, zgodnie z przyjętą strategią oraz modelem biznesowym.
Opr. MD