Reklama

Kolporter zrezygnował z planów przeprowadzenia IPO w 2011 roku

Kolporter, dystrybutor prasy i towarów FMCG, zrezygnował z planów przeprowadzenia IPO w 2011 roku. Spółka rozważa alternatywne scenariusze rozwoju kapitałowego - poinformował Kolporter we wtorkowym komunikacie.

- Nasza decyzja wynika z analizy sytuacji na warszawskim parkiecie, a także z faktu osiągania systematycznego wzrostu przychodów i dynamicznej poprawy parametrów finansowych. Wyniki osiągnięte w pierwszej połowie 2011 roku, a także nasze prognozy na drugie półrocze potwierdzają duży potencjał organicznego wzrostu wartości spółki oraz umożliwiają aktywny udział w procesie konsolidacji rynku FMCG - powiedział cytowany w komunikacie Krzysztof Klicki, prezes spółki.

Reklama

- Obecna sytuacja na rynku kapitałowym nie sprzyja pełnej realizacji naszych zamierzeń inwestycyjnych, dlatego też rezygnujemy z planów przeprowadzenia IPO w tym roku. Definitywnie nie wycofujemy się z naszych giełdowych planów, ale również rozważamy alternatywne scenariusze dalszego kapitałowego rozwoju spółki - dodał.

W pierwszym półroczu 2011 roku Kolporter miał blisko 1,8 mld zł przychodów. W okresie tym wynik na działalności operacyjnej wyniósł 30,6 mln zł, EBITDA 41,7 mln zł, natomiast wynik finansowy brutto 26,5 mln zł.

Według wcześniejszych informacji Kolporter planował debiut na warszawskiej giełdzie jesienią. Pieniądze z emisji spółka chciała przeznaczyć na rozwój sieci dystrybucji, rozbudowę własnych sklepów spożywczych, zwiększenie liczby saloników prasowych oraz na akwizycje.

Sprawdź bieżące informacje z rynku pierwotnego GPW i NewConnect na stronach Biznes INTERIA.PL

Dowiedz się więcej na temat: IPO | rynek pierwotny | debiut giełdowy | Kolporter S.A.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »