Kontrakt Polnordu

Prawie 40 mln zł otrzyma Polnord od Tesco Polska. Spółka dawno nie informowała o tak dużym kontrakcie. Wczoraj jej kurs wzrósł o 6,4%.

Prawie 40 mln zł otrzyma Polnord od Tesco Polska. Spółka dawno nie informowała o tak dużym kontrakcie. Wczoraj jej kurs wzrósł o 6,4%.

Umowa dotyczy rozbudowy hipermarketu Tesco w Gdyni. Na razie strony podpisały list intencyjny. Właściwa umowa ma być zawarta w ciągu trzech tygodni. Tesco Polska zapłaci gdańskiemu przedsiębiorstwu 39,49 mln zł.

Jak wskazuje Andrzej Ubertowski, prezes Polnordu, portfel zamówień, które spółka zrealizuje w 2004 roku, przekracza już 300 mln zł. W ubiegłym roku skonsolidowana sprzedaż wyniosła niecałe 309 mln zł. Mimo że spodziewane przychody znacznie przekroczą ubiegłoroczne (m.in. dzięki połączeniu z Energobudową w grudniu 2003 roku), kurs spółki od dłuższego czasu utrzymuje się w trendzie spadkowym. Powód? Znaczka obniżka notowań miała miejsce po ujawnieniu przez audytora nieprawidłowości w księgach Energobudowy. Nie będą miały one jednak negatywnego wpływu na tegoroczne wyniki, gdyż zostały już uwzględnione w sprawozdaniu za 2003 rok. Wciąż brakowało natomiast zapowiadanych dużych projektów. Kontrakt z Tesco Polska jest pierwszą znaczącą umową Polnordu w tym roku. Informacja spowodowała wczoraj 6,4-proc. wzrost kursu spółki (do 9,1 zł).

Reklama

Polnord spodziewa się kolejnych dużych kontraktów. - W lipcu i sierpniu najprawdopodobniej podpiszemy jeszcze dwie lub trzy znaczące umowy - zapowiada A. Ubertowski. Jedna będzie również dotyczyć budowy centrum handlowego. W usługach budowlanych dla tego sektora giełdowa spółka ma duże doświadczenie (35-proc. udział w przychodach w 2003 roku).

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: Tesco
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »