Kontynuacja restrukturyzacji portfela hoteli Grupy Orbis
W dniu 18 września 2012 roku, zgodnie z polityką restrukturyzacji portfela hotelowego Grupy Orbis (GPW: ORB) oraz założeniami strategii "asset light", została zawarta przedwstępna umowa sprzedaży hotelu Mercure Kasprowy w Zakopanem. Kupującym hotel jest Bachleda Grupa Inwestycyjna Sp. z o.o. Łączna cena nabycia to 52 mln zł netto.
Orbis planuje przekazanie hotelu w dniu podpisania umowy przyrzeczonej w terminie do 31 grudnia 2012 roku. Warunkami podpisania umowy przyrzeczonej jest uzyskanie zgód Rady Nadzorczej i Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy Orbis S.A. oraz zawarcie z nabywcą umowy franczyzy, na mocy której hotel Kasprowy pozostanie w sieci Mercure.
Podpisana 18 września umowa sprzedaży jest wynikiem realizacji strategii "asset light", mającej na celu restrukturyzację obecnego portfela hoteli i dalszy rozwój sieci hotelowej Orbis w oparciu m.in. o franczyzę i umowy o zarządzanie.
- - - - -
Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce. Zarządza blisko 60 obiektami w 25 miastach w Polsce i 2 hotelami na Litwie. Oferuje 10,5 tysiąca pokoi. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis i Etap/ibis budget, a także Orbis Hotels i Holiday Inn w Warszawie.
Partnerem strategicznym Orbisu jest firma Accor, wiodący na świecie operator hotelowy i lider rynku europejskiego, jest obecny w 92 krajach, w których dysponuje 4400 hotelami z 530 tys. pokoi.
Opr. MD