Kto stracił na tej fuzji?

Prezes UOKiK wszczął z urzędu postępowanie wyjaśniające w związku z doniesieniami medialnymi oraz ze skargami klientów dwóch łączących się wiodących instytucji finansowych na polskim rynku.

Prezes Urzędu sprawdzi, czy w związku z podziałem Banku BPH SA i przejęciem części jego praw i obowiązków przez Bank Pekao SA naruszone zostały prawa konsumentów.

Z napływających do Urzędu skarg wynika, że mogło dojść do nierzetelnego informowania dotychczasowych klientów Banku BPH SA o konsekwencjach przeprowadzonej transakcji i przejścia ich do Banku Pekao SA. Wątpliwości Urzędu budzą również informacje dotyczące zmiany funkcjonowania niektórych produktów utworzonego banku - przed połączeniem oferowanych przez BPH.

Reklama

Ponadto UOKiK sprawdzi czy w związku z przenoszeniem danych klientów z systemu informatycznego BPH do Pekao nie doszło do błędnego rozliczania dokonywanych transakcji. Zgodnie z przepisami, jeżeli zarzuty się potwierdzą, Prezes UOKiK może wszcząć postępowanie właściwe w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. W przypadku stwierdzenia stosowania praktyki Urząd może nakazać zaniechania kwestionowanej praktyki, a przedsiębiorców nałożyć karę finansową do 10 proc. ubiegłorocznego przychodu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | postępowanie wyjaśniające | pekao | postępowanie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »