Leśne Runo w drodze na NewConnect
Leśne Runo SA, spółka zarządzająca 15 restauracjami zlokalizowanymi przy stacjach benzynowych, planuje w III kwartale podnieść kapitał i zadebiutować w Alternatywnym Systemie Obrotu - NewConnect. Jej akcjonariusze, posiadający po 50 proc. akcji - Fundusz Tar Heel Capital i Powszechne Towarzystwo Inwestycyjne, deklarują długoterminową współpracę z firmą oraz intensywne prace nad rozwojem sieci.
Leśne Runo zajmuje się tworzeniem i rozwijaniem w całym kraju sieci restauracji oferujących tradycyjne dania polskiej kuchni. Spośród innych sieciowych firm gastronomicznych wyróżnia ją połączenie polskiej tradycji kulinarnej z nowoczesnymi standardami obsługi, charakterystycznymi dla restauracji typu "fast food". Pod marką "Leśne Runo" działa obecnie 15 restauracji, zlokalizowanych w sąsiedztwie stacji paliwowych Orlen, BP, Shell oraz Statoil. Sieć rozwija się zarówno w oparciu o własne placówki, jak również lokale działające na zasadzie franczyzy.
Firma planuje dalszy dynamiczny rozwój wykorzystując unikalny know-how wniesiony przez Tar Heel Capital i PTI. Koncepcja rozwoju sieci "Leśne Runo" zakłada uruchamianie lokali przy stacjach paliw, w miejscach o nasilonym ruchu turystycznym i biznesowym. Fundusze na rozwój sieci lokalizacji zostaną pozyskane z oferty prywatnej, która poprzedzi debiut na rynku NewConnect zaplanowany na przełomie III i IV kwartału tego roku.
- Spółka operuje w ciekawej niszy konkurencyjnej branży, w której wyrobiła sobie unikalną markę. W mojej opinii po uwzględnieniu naszych pomysłów na rozwój jest to perspektywiczna inwestycja w spółkę, która już obecnie przynosi zyski. Planujemy zamknięcie kilku nierentownych lokali przy jednoczesnym otwarciu przynajmniej kilkunastu nowych w przeciągu dwóch-trzech lat w atrakcyjniejszych, strategicznie wybranych miejscach. Widzimy także miejsce na znaczącą poprawę w zakresie procesów zarządzania - powiedział Andrzej Różycki, Dyrektor Inwestycyjny Tar Heel Capital i Przewodniczący Rady Nadzorczej Leśnego Runa. Plany nowych inwestorów zakładają, aby tylko w przyszłym roku powstało pięć nowych restauracji pod marką Leśne Runo. W kolejnych latach spółka zamierza utrzymać podobne tempo.
Pomocna w rozwoju spółki będzie również wiedza i doświadczenie spółki portfelowej Powszechnego Towarzystwa Inwestycyjnego. - PTI wspólnie z IZNS Iława kontroluje DE MOLEN, zajmujący się dystrybucją akcesoriów i kosmetyków samochodowych. Sprzedaje on produkty m.in. do blisko 2,5 tysięcy stacji benzynowych. Wiedza DE MOLEN dotycząca lokalizacji stacji benzynowych jest bardzo istotna w kontekście rozwoju sieci restauracji przydrożnych. Właśnie tutaj widzimy szanse na przyspieszenie rozwoju Leśnego Runa. Ponadto, handlowcy DE MOLEN odwiedzający stacje benzynowe mogą pomóc przy rozszerzaniu sieci Leśnego Runa - twierdzi Kamil Jankowski, prezes PTI. Dodaje, że to bardzo perspektywiczna branża, gdyż w ostatnim czasie PKB Polski rośnie w dużej mierze dzięki zwiększającym się wydatkom konsumpcyjnym Polaków. - Polacy coraz bardziej się bogacą, zmienia się ich tryb życia, przez co częściej decydują się na jedzenie poza domem. To stwarza duży potencjał dla rozwoju firm takich jak Leśne Runo - uważa Kamil Jankowski.
Przedstawiciele spółki podkreślają, że specyfika oferty - skierowanej głównie do osób podróżujących - sprawiła, że Leśne Runo nie odczuło efektów spowolnienia w branży gastronomicznej, na które skarżyły się inne podmioty.
Sprawdź bieżące informacje z rynku pierwotnego GPW i NewConnect na stronach Biznes INTERIA.PL