Libet poprawia wyniki

Przychody wiodącego producenta kostki brukowej w Polsce w pierwszych trzech miesiącach 2014 r. wyniosły 30,1 mln zł, co oznacza blisko trzykrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej, kiedy wpływy sięgnęły 10,1 mln zł. Grupa wypracowała w I kw. 2014 r. zysk EBITDA na poziomie 2,7 mln zł wobec 1,8 mln zł straty w 2013 r.

Przychody wiodącego producenta kostki brukowej w Polsce w pierwszych trzech miesiącach 2014 r. wyniosły 30,1 mln zł, co oznacza blisko trzykrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej, kiedy wpływy sięgnęły 10,1 mln zł. Grupa wypracowała w I kw. 2014 r. zysk EBITDA na poziomie 2,7 mln zł wobec 1,8 mln zł straty w 2013 r.

O dobrym wykorzystaniu sprzyjających warunków pogodowych na początku roku świadczy wyraźne ograniczenie straty netto. Podczas gdy w I kw. 2013 r. Libet zanotował stratę blisko 7,2 mln zł, w roku bieżącym udało się ją ograniczyć o połowę - do 3,6 mln zł. - Dzięki dobremu przygotowaniu do sezonu zimowego byliśmy w stanie wykorzystać dobre warunki pogodowe i sprostać popytowi realizując sprzedaż już w pierwszych miesiącach roku. Mamy za sobą bardzo dobry start na drodze do realizacji ambitnych celów w 2014 r. - mówi Thomas Lehmann, prezes zarządu Libet S.A.

Reklama

Libet oczekuje w tym roku umiarkowanych wzrostów rynku kostki brukowej. Czynnikiem stymulującym sprzedaż w najbliższych miesiącach mogą okazać się jesienne wybory samorządowe.

- Historycznie w podobnych okresach notowaliśmy zwiększone zainteresowanie naszymi produktami. Końcówka kadencji władz regionalnych zbiega się z finalizacją zarówno małych, jak i największych inwestycji, a właśnie wtedy wykorzystywane są nasze produkty - stwierdza Lehmann.

Choć spółka już dziś wyraźnie odczuwa polepszającą się koniunkturę, znacznego przyspieszenia dynamiki rynku Libet spodziewa się dopiero w kolejnych latach, w związku z oczekiwaną dalszą poprawą kondycji gospodarki oraz zwiększonym napływem środków unijnych z nowej perspektywy.

Libet konsekwentnie kontynuuje strategię, której celem jest zwiększenie udziału wysokomarżowych produktów premium w całkowitej sprzedaży do 50 proc. na koniec 2015 r. W 2014 r. firma planuje wprowadzenie do sprzedaży ponad 50 nowych produktów, co ma pozwolić na dwukrotny wzrost sprzedaży nowości w stosunku do ub.r.

W ciągu pięciu lat spółka planuje wydać ok. 100 mln zł na inwestycje - przede wszystkim akwizycje 3-4 fabryk oraz złóż i kopalń żwiru. Pierwsze przejęcia mogą nastąpić jeszcze w tym roku. Według szacunków PMR, w 2013 r. Libet odnotował wzrost udziału w rynku kostki premium z 32 do 34 proc., co daje mu w tym segmencie pozycję lidera. Jednocześnie spółka zdołała zwiększyć udział w rynku kostki ogółem z 19 do 22 proc. i wyrównać tym samym poziom największego konkurenta.

Opr. MM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Libet S.A.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »