Libet - prognoza jest niezagrożona
Libet S.A., zanotował w I półroczu 2011 roku wzrost przychodów o 24,4 proc., do 114,4 mln zł, w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej w ujęciu pro forma.
Wynik EBITDA sięgnął 15,87 mln zł i był wyższy o 28,7proc. od osiągniętego rok wcześniej w ujęciu pro forma. Zysk netto za I półrocze 2011 sięgnął natomiast 3,6 mln zł i był zgodny z założeniami Spółki. Zarząd ocenia wyniki jako bardzo dobre i nie widzi przesłanek do zmiany prognoz na 2011 rok.
W I półroczu Grupa wprowadziła szereg innowacji produktowych - nowe na polskim rynku kolory, kształty i formaty kostek brukowych z segmentu premium, oraz dokonała modyfikacji istniejących produktów. Dokonano także optymalizacji cen produktów wprowadzając wyższe ceny uwzględniajace podwyżki cen surowców. Jednocześnie Spółka poszerzyła dotychczasową sieć dystrybucji nawiązując współpracę z nowymi punktami handlowymi i rozpoczynając sprzedaż w nowych rejonach północnej i północno - zachodniej Polski.
* W celu przejrzystego przedstawienia wyników działalności operacyjnej Grupy Kapitałowej Libet w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, Zarząd zdecydował o zaprezentowaniu części sprawozdania z całkowitych dochodów pro forma grupy kapitałowej Libet S.A. za I półrocze 2010, obejmującego przychody i koszty do poziomu wyniku na działalności operacyjnej, sporządzonego według tych samych zasad rachunkowości (również dla tych samych stawek amortyzacji, ale bez odpisu ujemnej wartości firmy), co sprawozdanie za I półrocze 2011, przy założeniu hipotetycznej sytuacji gdyby przejęcie Libet S.A. przez Cydia Sp. z o.o. nastąpiło 1 stycznia 2010 roku.
Zarząd uważa, iż takie sprawozdanie pro forma pozwoli porównać działalność operacyjną, której skala i charakter nie zostały w istotny sposób zmienione przez przejęcie i połączenie z Cydia Sp. z o.o. Dane pro forma nie podlegały badaniu ani przeglądowi przez biegłego rewidenta. Osiągnięte w 1H2011 wyniki finansowe są zgodne z założeniami Spółki. Branża budowlana, w której działa Grupa Libet S.A, cechuje się sezonowością sprzedaży. Niższa aktywność występuje w miesiącach zimowych i wczesno wiosennych, natomiast w kolejnych kwartałach sprzedaż znacząco wzrasta uzyskując z reguły swoje maksimum w III kwartale. Tendencja ta jest widoczna również w wynikach Libet SA za I półrocze 2011 roku.
W ocenie Zarządu Libet S.A. prognoza wyników za rok 2011 jest niezagrożona. "W ubiegłym roku kupiliśmy dwa zakłady produkcyjne, jeden na Pomorzu, a drugi w Wielkopolsce. Dzięki nim zwiększyliśmy nie tylko moce produkcyjne, ale i zasięg geograficzny sprzedaży. W posiadanych zakładach uruchamiamy też nowe linie produkcyjne. Poza rozwojem geograficznym staramy się rozbudowywać asortyment oferowanych produktów gdyż klienci mają coraz bardziej zróżnicowane potrzeby. Stawiamy przede wszystkim na rozwój wyrobów z segmentu premium, w którym jesteśmy niekwestionowanym liderem i w którym widzimy największy potencjał wzrostu" - powiedział Thomas Lehmann, Prezes Zarządu Libet SA.
Opr. MZB