Libet umacnia pozycję na rynku

Libet S.A., producent kostki brukowej zanotował w 2011 roku najlepsze w swojej dotychczasowej historii wyniki finansowe. Zysk netto w 2011 roku sięgnął 31,6 mln zł i był wyższy o 68 proc. od wyniku za 2010 rok w ujęciu pro forma. Przychody ze sprzedaży wzrosły o ponad 23 proc., do 287,1 mln zł, w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. Wynik EBITDA wzrósł w tym okresie do 64,7 mln zł i był wyższy o ponad 35 proc. od osiągniętego rok wcześniej w ujęciu pro forma.

Libet S.A., producent kostki brukowej zanotował w 2011 roku najlepsze w swojej dotychczasowej historii wyniki finansowe. Zysk netto w 2011 roku sięgnął 31,6 mln zł i był wyższy o 68 proc. od wyniku za 2010 rok w ujęciu pro forma. Przychody ze sprzedaży wzrosły o ponad 23 proc., do 287,1 mln zł, w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. Wynik EBITDA wzrósł w tym okresie do 64,7 mln zł i był wyższy o ponad 35 proc. od osiągniętego rok wcześniej w ujęciu pro forma.

W 2011 roku Libet umocnił także swoją pozycję w segmencie premium, zwiększając udziały rynkowe do 32 proc. (zgodnie z badaniami PMR). Celem strategicznym Libet jest dalsze umacnianie swojej pozycji w tym segmencie, oraz zwiększenie udziału produktów premium w sprzedaży ogółem do 50 proc. do końca 2015 roku (obecnie stanowią one 34 proc. sprzedaży Libet).

Zarząd podtrzymuje plany dotyczące wypłaty dywidendy i rekomenduje wypłatę dywidendy za 2011 rok w wysokości 0,40 zł na akcję (łącznie 20 mln zł).

Osiągnięte w 2011 roku wyniki są najlepsze w dotychczasowej historii firmy. Osiągnięcie rezultatów było możliwe dzięki odpowiedniej strukturze oferty produktowej i efektywnej sieci sprzedaży, oraz polityce zakupowej i poprawie efektywności.

Reklama

Libet zrealizował strategię zwiększania udziałów wysokomarżowych produktów premium w sprzedaży - w 2011 roku odpowiadały one już za 34 proc. sprzedaży ogółem w ujęciu wartościowym, wobec 29 proc. rok wcześniej.

Rosnąca sprzedaż produktów premium była jednym z czynników poprawy wskaźników rentowności - marża EBITDA wzrosła do 22,5 proc. (z 20,6 proc. rok wcześniej w ujęciu pro forma), marża EBIT sięgnęła 16,4 proc. (wobec 13,3 proc. rok wcześniej w ujęciu pro forma), a marża zysku netto wzrosła do 11 proc. (z 8,1 proc. rok wcześniej).

Osiągnięte w 2011 roku przychody były nieznacznie niższe od prognozowanych, w efekcie wprowadzenia bardziej restrykcyjnej polityki kredytowej wobec odbiorców i świadomego ograniczenia sprzedaży do klientów, którzy mogliby mieć problemy z realizowaniem płatności.

Inwestycje

W 2011 roku spółka poniosła nakłady w wysokości 23 mln zł na inwestycje rozwojowe. Najważniejsze z nich to:

" Nowa linia dla produktów z segmentu premium w zakładzie w Gościcinie (przeniesiona z zakładu w Libiążu). Wartość inwestycji: 13 mln zł.

" Linia dla produktów betonowych odwzorowujących kamień naturalny (tzw. produkty splitowane) w zakładzie w Mysłowicach. Wartość inwestycji: 2,5 mln zł.

" Wdrożenie informatycznego systemu klasy ERP (projekt w toku): 2,5 mln zł

Teraz spółka przygotowuje inwestycję w nową linię do obróbki i uszlachetniania elementów nawierzchniowych w zakładzie w Libiążu, której koszt wyniesie 3,2 mln zł. Libet planuje także w tym roku dalsze inwestycje w ujednolicenie i dalsze unowocześnianie parku maszynowego, w tym w rozwój produktów z segmentu premium.

Sprawdź notowania spółki Libet

Strategia

Najważniejszym celem strategicznym pozostaje umacnianie pozycji w segmencie premium, oraz zwiększenie udziału produktów premium w sprzedaży ogółem do 50 proc. do końca 2015 roku.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników za 2011 rok, które są rekordowe w dotychczasowej historii Libetu. Nie spoczywamy jednak na laurach i ostatnie miesiące przeznaczyliśmy na intensywne przygotowania do nowego sezonu. W efekcie wkroczyliśmy w 2012 rok z dwiema nowymi liniami produkcyjnymi, rozbudowaną ofertą produktową, oraz precyzyjnie przygotowanymi planami sprzedaży - powiedział Thomas Lehmann, prezes zarządu Libet SA.

- Strategicznym kierunkiem naszego rozwoju pozostaje segment premium. Chcemy umacniać naszą silną pozycję w tym segmencie i wyznaczać trendy jego dalszego rozwoju. W tym celu, oprócz prac prowadzonych przez nasz Dział Badań i Rozwoju, nawiązaliśmy także współpracę z Wydziałem Form Przemysłowych krakowskiej ASP oraz artystą i designerem, Jerzym Dobrzańskim - dodał Lehmann.

Opr. MM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: pro | Libet S.A.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »