Libet w I kw. 2015 r. zwiększa przychody o 10 proc.

Zakłady produkcyjne Libetu rozpoczęły pracę już w lutym. Było to możliwe - podobnie jak rok wcześniej - ze względu na dobre warunki atmosferyczne na początku roku. Równocześnie ruszyła sprzedaż produktów, co pozwoliło osiągnąć rekordowy obrót w pierwszym kwartale.

Zakłady produkcyjne Libetu rozpoczęły pracę już w lutym. Było to możliwe - podobnie jak rok wcześniej - ze względu na dobre warunki atmosferyczne na początku roku. Równocześnie ruszyła sprzedaż produktów, co pozwoliło osiągnąć rekordowy obrót w pierwszym kwartale.

Grupa wypracowała w I kw. 2015 r. 1,7 mln zł zysku EBITDA. Strata na poziomie netto wyniosła 4,0 mln zł i była zbliżona do 3,6 mln zł straty zanotowanej rok wcześniej. Ze względu na sezonowość prowadzonej działalności, pierwszy kwartał tradycyjnie jest najsłabszym okresem w całym roku.

- Udało nam się poprawić sprzedaż w pierwszym kwartale. Jednocześnie zrealizowaliśmy istotne, kosztowne działania marketingowe. Przede wszystkim wprowadziliśmy nowy program premiowy i system szkoleń dla brukarzy - w przypadku wielu prywatnych inwestycji, to wykonawcy rekomendują dobór materiałów. Dlatego zintensyfikowaliśmy szkolenia i zdecydowaliśmy się nagradzać ich za wybór naszych produktów premium. Znaczące koszty wiązały się również z wprowadzeniem do oferty ekskluzywnych produktów włoskiej firmy Mirage - tłumaczy Thomas Lehmann, prezes Libet. - Jesteśmy przekonani, że te inwestycje pozytywnie przełożą się na nasze wyniki w kolejnych okresach - dodaje.

Reklama

Polski producent nawiązał z firmą Mirage strategiczną współpracę, w ramach której uzyskał wyłączność na sprzedaż produktów z kolekcji Mirage Evo_2/E. Należące do kategorii Top Premium produkty Mirage są oferowane w ramach linii Libet Ceramic.

- Produkty Mirage wprowadziliśmy by spełnić rosnące oczekiwania naszych klientów oraz trafić z ofertą do nowych grup odbiorców. Istotnie poszerzają one naszą ofertę rozwiązań zewnętrznych, ale stanowią również kolejny krok na drodze do poszerzenia portfolio Libetu o materiały dedykowane wnętrzom - tłumaczy Thomas Lehmann.

W ofercie Libetu na 2015 r. znalazło się 79 nowych produktów, z czego 80 proc. to produkty premium. Dla porównania, rok wcześniej Libet wprowadził do sprzedaży ponad 50 nowości. Spółka dynamicznie rozwija także sieć punktów sprzedaży Platinium, w których dystrybuowane są przede wszystkim produkty z górnej półki. Punkty Platinium oferują klientom najwyższe standardy serwisu sprzedażowego i posprzedażowego, natomiast Libetowi gwarantują najwyższy poziom lojalności sprzedawców w dłuższej perspektywie. Na terenie Polski działa już ponad 50 tego typu punktów i cały czas ich przybywa. W samym 2015 r. powstało 25 nowych lokalizacji.

- W 2015 r. w naszej ofercie pojawiły się całkiem nowe kategorie produktów, m.in. uzupełnienia linii produktowych. Powstaną dzięki temu całkiem nowe źródła przychodów - wyjaśnia Thomas Lehmann.

W październiku 2014 r. sfinalizowana została akwizycja zakładu produkcyjnego w Toruniu, dzięki której Libet uzyskał bezpośredni dostęp do kilku dużych rynków lokalnych oraz znacznie skrócił dystans do klientów, których do tej pory obsługiwał z zakładów zlokalizowanych na Pomorzu i w centrum kraju. Spółka oczekuje, że dzięki akwizycji przychody w 2015 r. mogą wzrosnąć o 8-10 proc.

2014 r. był dla Libetu jednym z najlepszych w historii. Grupa wypracowała w całym 2014 r. 269,7 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 22 proc. r/r. Zysk EBITDA wyniósł 42,5 mln zł, czyli o 10 proc. więcej niż w roku 2013. Czysty zysk sięgnął 8,9 mln zł i był o 45 proc. wyższy niż rok wcześniej. Libet nie tylko poprawił wyniki finansowe, ale również umocnił swoją rynkową pozycję, stając się największym producentem kostki brukowej w Polsce i zwiększając swój dystans do konkurentów jako niekwestionowanego lidera rynku produktów Premium.

LIBET

Libet to największy producent kostki brukowej w Polsce oraz niekwestionowany lider rynku produktów Premium. Spółka prowadzi obecnie produkcję w 15 zakładach produkcyjnych na 26 liniach produkcyjnych i obróbczych. Zakłady produkcyjne Libet wyróżniają się wysokim poziomem automatyzacji procesów produkcyjnych. Grupa prowadzi produkcję w oparciu o nowoczesne technologie, wysokiej jakości surowce oraz przy zachowaniu wyjątkowej dbałości o aspekty bezpieczeństwa pracy. Libet posiada również stabilną i zdywersyfikowaną sieć dystrybucji opartą przede wszystkim o najbardziej rozpoznawalną wśród producentów kostki brukowej w Polsce sieć Autoryzowanych Punktów Sprzedaży (APS). Spółka prowadzi także sprzedaż bezpośrednią skierowaną do firm zajmujących się budownictwem drogowym oraz do hurtowni i firm ogólnobudowlanych.

Opr. KM

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »