Livechat dywidenda 2014: Cały zysk za 2013 trafi na dywidendę
Livechat Software szacuje, że w ciągu 3 - 5 lat może zdobyć pozycję lidera usług live chat. Spółka już w tym roku może zostać liderem rynku pod względem liczby klientów. Livechat jest spokojny o wykonanie prognoz za 2013 r. Cały ubiegłoroczny zysk trafi na dywidendę. W bieżącym roku obrotowym spółka może wprowadzić nowy, droższy abonament.
- Naszym celem jest zdobycie pozycji lidera rynku. Szacujemy, że możemy to osiągnąć w czasie od trzech do pięciu lata" - powiedział PAP prezes spółki Mariusz Ciepły.
"Jest szansa, że pozycję lidera pod względem liczby klientów możemy osiągnąć już w tym roku obrotowym" - dodał.
Livechat Software jest producentem oprogramowania typu live chat, które umożliwia właścicielom stron internetowych bezpośredni kontakt z odwiedzającymi ją klientami oraz udostępnia dodatkowe funkcjonalności, w tym narzędzia analityczne. Udział spółki w rynku oprogramowania typu live chat szacowany jest na około 7,4 proc., co daje jej trzecią pozycję na rynku po takich graczach jak Liveperson (21,7 proc.) i Zopin (9 proc.).
W połowie marca Livechat informowała, że ma 7,06 tys. klientów w 89 państwach. Lider rynku Liveperson ma obecnie ponad 8,5 tys. klientów. Spółka ta koncentruje się głównie na dużych i średnich firmach, dlatego jej średni przychód na klienta jest wyższy niż w przypadku Livechat. Obecnie średni przychód na klienta w przypadku Livechat wynosi około 80 USD miesięcznie.
Ciepły poinformował, że dynamika przyrostu klientów w ostatnim miesiącu była wyższa niż średnia z wcześniejszych miesięcy, która wynosiła ok. 200 miesięcznie.
Prognoza spółki na rok obrotowy 2013, który skończył się z końcem marca, zakładała wypracowanie 17,9 mln zł przychodów, 12,63 mln zł EBITDA i 9,83 mln zł zysku netto.
"Na razie dysponujemy bardzo wstępnymi danymi, ale patrząc na nie jestem dość spokojny o realizację naszej prognozy za miniony rok" - powiedział Ciepły.
Prezes podtrzymał politykę dywidendową, która zakłada wypłatę całości zysku dla akcjonariuszy, jeśli nie pojawią się okazje inwestycyjne.
"Nie myślimy obecnie o żadnych akwizycjach, raczej chcielibyśmy się skupić na przyspieszeniu wzrostu organicznego. Cały ubiegłoroczny zysk trafi na dywidendę dla akcjonariuszy" - powiedział.
Obecnie aplikacja Livechat sprzedawana jest w trzech planach taryfowych zróżnicowanych pod względem cen od 36 do 59 USD miesięcznie za stanowisko.
Spółka pracuje nad wprowadzeniem kolejnej, droższej taryfy w ofercie skierowanej do najbardziej wymagających przedsiębiorstw.
"Na razie to jest pomysł, nad którym pracujemy i nie wiem kiedy wprowadzona zostanie nowa taryfa, sadzę jednak, że może się to stać w tym roku obrotowym" - powiedział Ciepły.
Nowy plan taryfowy nie jest uwzględniony w prognozie Livechat. Prognoza na 2014 r. zakłada wypracowanie 25,3 mln zł przychodów, 18,95 mln zł EBITDA i 14,9 mln zł zysku netto.(