LOTOS Optima - już 3 lata na rynku

Uruchomienie 158 stacji w segmencie ekonomicznym w 3 lata oraz skuteczne zarządzanie stacjami paliw przyczyniły się do umocnienia pozycji sieci LOTOS na rynku detalicznym.

Uruchomienie 158 stacji w segmencie ekonomicznym w 3 lata oraz skuteczne zarządzanie stacjami paliw przyczyniły się do umocnienia pozycji sieci LOTOS na rynku detalicznym.

W 2011 r. LOTOS stworzył od podstaw swój własny segment ekonomiczny stacji paliw. Dzięki temu marka LOTOS pojawiła się w ok. stu nowych miejscowościach na terenie całej Polski, przyczyniając się do powstania ok. 1,5 tys. nowych miejsc pracy.

Większość stacji otwarta została poza dużymi aglomeracjami - w miejscowościach, gdzie pojawienie się pierwszej lub kolejnej stacji paliw to ważny element mikro-rynku. Dla lokalnych społeczności najczęściej przynosi to stabilizację cen paliw i rywalizację stacji o klienta.

- Klienci cały czas zachowują dużą wrażliwość na ceny paliw a nasz segment ekonomiczny dobrze wpisuje się w te oczekiwania. Ceny detaliczne na stacjach własnych LOTOS Optima utrzymujemy poniżej średnich cen w Polsce - mówi Paweł Lisowski, prezes zarządu spółki LOTOS Paliwa.

Reklama

Efektywne zarządzanie i dobre paliwa

O efektywności danej placówki świadczy nie tylko poziom marż, ale i poziom kosztów, a co się z tym wiąże - również sprawne zarządzanie danym obiektem.

- Przy nieco mniejszym wachlarzu usług względem oferty stacji premium, na bieżąco dopasowujemy politykę cenową w każdej lokalizacji tak, aby maksymalizować efektywność. W rezultacie takich działań LOTOS Optima miejscami ma sprzedaż paliw porównywalną do naszego segmentu stacji premium - dodaje Paweł Lisowski.

Większa sieć - więcej klientów flotowych

Dynamiczna budowa segmentu ekonomicznego - 158 stacji w 3 lata - przyniosła jeszcze jeden pozytywny efekt dla całej sieci LOTOS. Nowe lokalizacje to rozszerzenie oferty programu flotowego LOTOS Biznes zarówno dla ruchu tranzytowego, jak i przedsiębiorstw o zasięgu krajowym.

Niezależne stacje prywatne i duże sieci nadal pozostawiają pewną niszę na rynku, którą LOTOS Optima umie z powodzeniem zagospodarować. Plany zakładają uruchomienie do końca 2015 r. jeszcze kilkudziesięciu obiektów. Jednym z celów strategicznych Grupy Kapitałowej LOTOS jest osiągnięcie 10% udziału w rynku detalicznym do końca 2015 r. Po trzech pierwszych miesiącach br. udział ten wynosi 9,2%.

Grupa LOTOS jest grupą kapitałową w skład, której oprócz Grupy LOTOS S.A. (spółka matka), LOTOS Czechowic, LOTOS Jasła i LOTOS Petrobaltic (prowadzi poszukiwania oraz wydobycie ropy naftowej i gazu na Morzu Bałtyckim) wchodzi kilkanaście spółek córek spod znaku LOTOS. Po trzech kwartałach 2012 r. przychody ze sprzedaży LOTOSU wyniosły blisko 25 mld zł (+19% r./r.) Zysk netto w ww. okresie uplasował się na poziomie ok. 700 mln zł (+21% r./r.) Na koniec sierpnia br. udział LOTOSU w krajowym rynku paliw wyniósł 34%, co znacznie przewyższa cel strategiczny na lata 2011-15, ustalony na poziomie 30%.

Poprzez spółki LOTOS Petrobaltic i LOTOS Norge koncern obecny jest również na polskim i norweskim szelfie kontynentalnym, gdzie prowadzi prace poszukiwawczo-wydobywcze w zakresie eksploatacji złóż ropy naftowej. Dzięki przejęciu 100% udziałów w spółce LOTOS Geonafta koncern zyskał również dostęp do lądowych złóż ropy naftowej, zlokalizowanych na terytorium Litwy. W 2011 roku LOTOS wydobył 230 tys. ton ropy naftowej. Zgodnie z zapisami strategii na lata 2011-2015 LOTOS planuje wydobywać 1,2 mln ton ropy naftowej rocznie do 2015 r.

opr MZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: lotos
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »