LPP liczy na wysoki zysk

LPP ma powody do zadowolenia. Wypracowane w pierwszym kwartale przychody okazały się bowiem znacznie wyższe od zakładanych. Nie będzie jednak weryfikacji w górę prognozy wyników finansowych spółki za cały 2002 r.

LPP ma powody do zadowolenia. Wypracowane w pierwszym kwartale przychody okazały się bowiem znacznie wyższe od zakładanych. Nie będzie jednak weryfikacji w górę prognozy wyników finansowych spółki za cały 2002 r.

W pierwszym kwartale tego roku przychody LPP, spółki dystrybuującej i produkującej odzież, wyniosły 50,8 mln zł, co oznacza 40-proc. dynamikę wzrostu wobec analogicznego okresu ubiegłego roku - poinformowała wczoraj spółka. Wynik netto nie jest jeszcze znany. Pierwsze trzy miesiące 2001 r. firma podsumowała zyskiem netto rzędu 1,6 mln zł, przy przychodach na poziomie 36,9 mln zł. Wielkość obrotów istotnie nas zaskoczyła, ale oczywiście pozytywnie - powiedział PG Dariusz Pachla, wiceprezes zarządu LPP odpowiedzialny również za sprawy finansowe spółki. W związku z tym spodziewamy się, że zysk netto firmy osiągnięty w pierwszym kwartale tego roku będzie znacznie wyższy od naszych wcześniejszych szacunków - stwierdził. Nie oznacza to jednak, że będziemy korygować w górę prognozę wyników finansowych LPP na 2002 r. Jest jeszcze na to za wcześnie, a poza tym w następnych kwartałach nie spodziewamy się tak dużej dynamiki wzrostu przychodów - dodał wiceprezes Pachla.

Reklama

W tym roku spółka zamierza wypracować 15 mln zł zysku netto oraz przychody rzędu 200 mln zł. Prognoza zakłada nakłady inwestycyjne w wysokości 12 mln zł przy średnim kursie dolara na poziomie 4,25 zł. Dynamikę wzrostu przychodów zauważyliśmy we wszystkich segmentach naszej działalności, jednak zdecydowanie najwyższa odnotowana została w salonach flagowej marki spółki Reserved - wyjaśnił D. Pachla. Na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy uruchomiliśmy 2 tys. m.kw. powierzchni salonowej, przy czym planujemy kolejne otwarcia - dodał. Obecnie spółka otworzyła łącznie 24 salony Reserved (są to odzieżowe kolekcje przede wszystkim dla młodych ludzi), do końca 2002 r. ma ich być 41, a docelowo (do 2005 r.) - 100. Podobne salony uruchomione zostaną także m.in. w Moskwie, Budapeszcie i Czechach.

Prawo i Gospodarka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »