LPP miał stratę w I kw. 2010

Strata netto grupy LPP w I kwartale 2010 roku wyniosła 4,8 mln zł wobec 7,8 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał się być gorszy od konsensusu rynkowego zakładającego stratę na poziomie 0,9 mln zł.

Strata netto grupy LPP w I kwartale 2010 roku wyniosła 4,8 mln zł wobec 7,8 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał się być gorszy od konsensusu rynkowego zakładającego stratę na poziomie 0,9 mln zł.

Zysk operacyjny w I kwartale wyniósł 8,5 mln zł wobec 2,75 mln zł straty w analogicznym okresie ubiegłego roku i był wyższy od oczekiwań analityków spodziewających się 6,2 mln zł EBIT.

Spółka podkreśla w komentarzu do wyników, że wypracowanie zysku operacyjnego w I kwartale tego roku wobec straty w analogicznym okresie ubiegłego roku wskazuje na poprawę sytuacji.

"Niemniej pamiętać należy, że odbyło się to dzięki podjęciu wielu działań obniżających koszty przy jednoczesnym obniżeniu przychodów ze sprzedaży osiąganych z jednostki powierzchni sieci sklepów. Oprócz działań związanych z obniżaniem kosztów funkcjonowania pozytywny wpływ na osiągnięty wynik miało umocnienie kursu PLN względem USD oraz fakt, że nie wystąpiła potrzeba dużej obniżki marż w okresie wyprzedaży występująca zazwyczaj w przypadku posiadania nadmiernej ilości towarów pozostających po kończącym się sezonie" - napisano.

Reklama

"Poprawa wyniku netto (...) była mniejsza niż poprawa wyniku operacyjnego, co wynika głównie z negatywnego wpływu salda statystycznych różnic kursowych występujących wewnątrz GK LPP" - dodano.

Przychody grupy spadły w I kwartale do 424,5 mln zł z 463,1 mln zł rok wcześniej. Konsensus zakładał przychody na poziomie 420,1 mln zł.

Sprzedaż w sklepach porównywalnych spadła w I kwartale 2010 o 21,7 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP).

W I kwartale 2010 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 223,4 mln zł, w placówkach Cropp Town w wysokości 78,9 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w sklepach House wyniosła 56,2 mln zł, a w sklepach Mohito i Esotiq odpowiednio 13,4 mln zł i 8,6 mln zł.

W I kwartale 2010 roku uruchomiono 22 sklepy o łącznej powierzchni około 9 tys. m kw. (7 sklepów Reserved, 4 Cropp Town, 3 Esotiq, 6 House, 2 Mohito) zwiększając łączną powierzchnię do ok. 297 tys. m kw. (863 sklepy) z czego 96 tys. m kw. (199 sklepów) poza granicami Polski.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »