Reklama

MADKOM będzie serwisować system dla województwa małopolskiego

MADKOM, spółka notowana na rynku NewConnect od sierpnia 2012 r., zajmująca się produkcją systemów IT dla samorządów, podpisała umowę na świadczenie usługi serwisu gwarancyjnego oraz rozbudowy Regionalnego Systemu Biuletynu Informacji Publicznej Województwa Małopolskiego. Wartość pozyskanego zamówienia przekracza 1,437 mln zł brutto.

21.02.2017 r. spółka zawarła umowę na świadczenie 24-miesięcznego serwisu gwarancyjnego Regionalnego Systemu Biuletynu Informacji Publicznej Województwa Małopolskiego. Dodatkowo, Emitent zrealizuje również zadanie polegające na rozbudowie tego systemu o nowe funkcjonalności. Całkowita kwota tego kontraktu ponad 1.437 tys. zł brutto, a jego realizacja będzie miała bardzo pozytywny wpływ na wyniki finansowe MADKOM S.A. w kolejnych kwartałach. Spółka w dalszym ciągu konsekwentnie rozbudowuje portfel zamówień, co jest zgodne z jej strategią rozwoju oraz zwiększa udział przychodów ze świadczenia usług serwisowych, dzięki czemu wzrostowi powinny ulec uzyskiwane rentowności. Zarząd MADKOM S.A. bardzo dobrze ocenia ostatnie działania w obszarze handlowym i liczy na utrzymanie pozytywnego trendu w kolejnych miesiącach.

Reklama

"To zamówienie w bardzo znaczący sposób zwiększa nasze stałe wpływy serwisowe. Jest to tendencja, którą od dłuższego czasu sygnalizujemy. Zwiększamy stałe umowy, które niezależnie od zachowań rynku będą w znacznym stopniu wpływały na wyniki Spółki w perspektywie długofalowej. Z naszego punktu widzenia, najlepszym, co może się dla nas zdarzyć, to podpisanie jednej takiej umowy zamiast realizacja kilku jednorazowych wdrożeń. Tylko ta jedna umowa zwiększa nasze roczne przychody serwisowe o prawie 25%." - komentuje Grzegorz Szczechowiak, Prezes Zarządu Spółki MADKOM S.A.

Spółka miała bardzo udaną końcówkę 2016 r. i w 4 kw. ub. roku zanotowała ponad 251 tys. zł zysku netto przy przychodach netto ze sprzedaży w kwocie 1.838 tys. zł. Co równie istotne, Emitentowi udało się zwiększyć w minionym roku przychody z tytułu świadczenia usług serwisowych do rekordowego poziomu 2.023 tys. zł. MADKOM S.A. równie dobrze rozpoczął 2017 r., notując w styczniu br. wyraźny wzrost przychodów netto ze sprzedaży, które wyniosły blisko 991 tys. zł wobec 483 tys. zł w analogicznym miesiącu 2016 r. Znaczący wzrost udało się także Spółce osiągnąć w zakresie przychodów ze świadczenia usług serwisowych, a uch wartość w styczniu 2017r. przekroczyła 631 tys. zł. Rok wcześniej było to 425 tys. zł.

Emitent wprowadził również nową usługę - System Automatycznej Weryfikacji Podpisu Elektronicznego (SAWPE), do weryfikacji podpisów elektronicznych zapisanych w formacie XAdES (plik XML z podpisem), złożonych przy pomocy certyfikatów kwalifikowanych i niekwalifikowanych oraz za pomocą Profilu Zaufanego ePUAP. System pozwala zweryfikować w trybie online autentyczność dokumentu, sprawdzić czy dokument nie został zmodyfikowany po jego podpisaniu oraz czy certyfikat użyty do podpisania był prawidłowy i nie został unieważniony. Unikalność tej usługi polega na tym, że jest ona całkowicie bezpłatna, zapewnia bazę weryfikacji archiwalnych i umożliwia pobranie dokumentu PDF poświadczającego wynik weryfikacji.

- W ostatnim czasie Spółce udaje się pozyskiwać kolejne zamówienia. Nie są to kontrakty na wielomilionowe kwoty, ale w ujęciu ogólnym ich suma jest dla nas bardzo zadowalająca. Nie czekamy na jedno czy dwa zamówienia w roku, tylko dywersyfikujemy swoje przychody z różnych źródeł. Planem na dalszą dywersyfikację jest także wchodzenie w nowe obszary biznesowe. Niedawno upubliczniliśmy darmową usługę SAWPE, a w niedługim czasie do naszej oferty wprowadzone zostaną kolejne produkty dla biznesu. Liczymy, że w przyszłym roku w naszych przychodach będzie widać znaczący wpływ z trzeciego uruchomionego segmentu biznesowego po szkoleniach, tj. z aplikacji dla biznesu - podsumowuje Prezes Szczechowiak.

Zaktualizowana Strategia Rozwoju MADKOM S.A. na lata 2015-2020 zakłada zwiększenie wartości przychodów stałych z umów serwisowych oraz maksymalnie efektywne wykorzystanie fundusze unijne. Plany spółki przewidują pozyskanie nowych kontraktów na kwotę minimum 10 mln zł oraz zdobycie zamówień na dostawy systemów Elektronicznego Zarządzania Dokumentami u nowych klientów w liczbie co najmniej 100 urzędów w 2017 r. Dzięki temu Emitent będzie mógł zwiększyć swoje rentowności w zakresie wpływów ze stałych umów serwisowych, a generowane z nich przychody będą pokrywały koszty działalności. MADKOM S.A. ma również zamiar zdobyć zamówienia z funduszy RPO województw, które zakończyły oceny w konkursach i przyznały już dofinasowania na lata 2016-2018. Celem Spółki jest pozyskanie w tym segmencie zamówień o wartości 6 mln zł netto i ich realizacja w latach 2017-2018.

MADKOM S.A. jest dostawcą i integratorem autorskiego oprogramowania do zarządzania dokumentami, informacją i procesami w administracji publicznej. Spółka posiada wieloletnie doświadczenie oraz doskonałą znajomość prawa regulującego funkcjonowanie urzędów administracji publicznej, co pozwala jej oferować produkty w pełni zgodne z aktualnymi przepisami. Od sierpnia 2012 r. MADKOM S.A. jest notowany na rynku NewConnect. Oprogramowanie spółki SIDAS zostało wybrane jako jeden z najlepszych produktów na rynku wykorzystywanych w codziennej pracy w jednostkach sektora publicznego przez branżowy magazyn "IT w Administracji". Redaktorzy oraz czytelnicy tego miesięcznika przyznali mu 3. miejsce w konkursie Produkt Roku 2016 w kategorii oprogramowanie dedykowane administracji publicznej.

Opr. KM

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »