Makarony Polskie złożyły prospekt
Spółka Makarony Polskie złożyła prospekt do Komisji Nadzoru Finansowego. Firma chciałaby przeprowadzić publiczną ofertę akcji w I kwartale 2007 roku, a środki z emisji planuje przeznaczyć m.in. na zwiększenie mocy produkcyjnych - poinformowała spółka w poniedziałkowym komunikacie.
"Środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na inwestycje, zwiększające przede wszystkim nasze moce produkcyjne, rozbudowę sieci sprzedaży oraz promocję produktów" - powiedział prezes spółki Paweł Nowakowski cytowany w komunikacie.
"Chcielibyśmy przeprowadzić publiczną ofertę akcji w I kwartale 2007 roku" - dodał.
Makarony Polskie posiadają 12 proc. udziału w rynku makaronów, pod względem ilościowym. Spółka jest właścicielem marki premium Sorenti, marki ze średniej półki Makaron Staropolski oraz marki ekonomicznej Solare. Spółka produkuje także pod markami sieci handlowych.
Obecnie głównym akcjonariuszem spółki jest Agro-Technika SA, która posiada 47,9 proc. kapitału zakładowego Makaronów Polskich. Elżbieta i Grzegorz Słodkowscy mają 28 proc., a II NFI 6,6 proc. Po III kwartałach tego roku Makarony Polskie miały 38,5 mln zł przychodów oraz 1,9 mln zł zysku netto