Maksymalna cena akcji Seleny

Maksymalna cena akcji w ofercie publicznej Seleny FM SA - spółki kierującej działalnością Grupy Selena, holdingu firm zajmujących się produkcją i dystrybucją chemii budowlanej - została ustalona na 33,00 zł za akcję.

Maksymalna cena akcji w ofercie publicznej Seleny FM SA - spółki kierującej działalnością Grupy Selena, holdingu firm zajmujących się produkcją i dystrybucją chemii budowlanej -  została ustalona na 33,00 zł za akcję.

Selena oferuje wyłącznie akcje nowej emisji, w liczbie 5 mln akcji zwykłych na okaziciela serii C. Główny akcjonariusz zobowiązał się do niezbywania swoich akcji przez 18 miesięcy. Ostateczna cena emisyjna akcji zostanie ustalona przez Selenę FM SA i podana do publicznej wiadomości w formie raportu bieżącego do 8 kwietnia 2008 roku.

Proces budowy księgi popytu będzie prowadzony 7 kwietnia do godz. 15.00, a zapisy w transzy instytucjonalnej potrwają od 9 do 11 kwietnia 2008. Od 8 do 10 kwietnia 2008 roku potrwają zapisy w transzy indywidualnej, w której spółka oferuje 1 mln akcji. Inwestorom instytucjonalnym spółka zaoferuje 4 mln akcji.

Reklama

Do obrotu giełdowego wprowadzonych zostanie 13.724.000 akcji zwykłych na okaziciela serii B o wartości nominalnej 0,05 zł każda oraz do 5.000.000 akcji zwykłych na okaziciela serii C o wartości nominalnej 0,05 zł każda i powstałych w związku z nimi Praw do Akcji Serii C.

Oferującymi akcje spółki Selena FM SA są Mercurius Dom Maklerski oraz Dom Maklerski PKO BP.

- Jestem przekonany, że cena naszych akcji odzwierciedli fundamentalną wartość Grupy Selena, ale także znaczące zainteresowanie inwestorów. Jako prezes i główny akcjonariusz jestem przekonany o bardzo dużym potencjale wzrostu naszego biznesu na skalę światową. Uważam, że debiut Seleny na warszawskiej giełdzie będzie jednym z ciekawszych wydarzeń tego roku na rynku finansowym - powiedział Krzysztof Domarecki, prezes zarządu Selena FM SA, spółki kierującej działalnością Grupy.

Pieniądze pozyskane z emisji akcji spółka przeznaczy na akwizycje w Polsce, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Południowej i Europie Środkowo-Wschodniej, uruchomienie nowych zakładów produkcyjnych w Rosji i Chinach oraz rozbudowę zakładów w Polsce, w Brazylii i w USA. Ponadto, Grupa Selena planuje rozwój sieci sprzedaży i infrastruktury informatycznej. Łącznie plan inwestycyjny na najbliższe dwa lata wymagać będzie nakładów w wysokości od 217 do 276 mln zł.

Strategia Grupy Selena zakłada osiągnięcie pozycji największego światowego producenta i dystrybutora montażowych pian poliuretanowych, jednego z dziesięciu największych globalnych dostawców uszczelniaczy oraz wejście do grona trzydziestu największych światowych producentów i dostawców klejów budowlanych i przemysłowych.

W 2006 roku Selena FM SA osiągnęła skonsolidowane przychody w wysokości 431,4 mln zł, co oznacza wzrost o 34 proc. wobec roku 2005. Skonsolidowany zysk netto spółki wyniósł 30,7 mln zł i był wyższy o 130,2 proc. w porównaniu do wyniku netto za 2005 rok.

Według wstępnych szacunków w 2007 roku Selena FM SA osiągnęła skonsolidowane przychody w wysokości 496,2 mln zł, co oznacza wzrost o 15 proc. wobec roku ubiegłego. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 34 mln zł i był wyższy o 10,7 proc. do 2006 roku.

Selena FM SA prognozuje, że w 2008 roku skonsolidowane przychody wyniosą 594,7 mln zł, a zysk netto przekroczy 42,9 mln zł. W perspektywie do 2012 roku spółka planuje osiągnąć przychody powyżej 1 mld zł.

Selena systematycznie zwiększa sprzedaż zagraniczną, która w 2006 roku stanowiła 65,5 proc. przychodów. Równocześnie wartość sprzedaży zagranicznej na przestrzeni lat 2004-2006 wzrosła ponad dwukrotnie (ze 139,2 mln zł do 282,7 mln zł). W I półroczu 2007 roku przychody z tej sprzedaży wyniosły 135,9 mln zł i stanowiły 62,3 proc. przychodów Grupy ogółem.

*

Grupa Selena to holding spółek zajmujących się produkcją i dystrybucją chemii budowlanej, prowadzący działalność na całym świecie i oparty na polskim kapitale. W skład Grupy wchodzi 25 spółek, w tym 17 podmiotów zagranicznych oraz 9 nowoczesnych zakładów produkcyjnych (4 zakłady w Polsce, po jednym we Włoszech, w Brazylii, Korei, Chinach oraz USA).

Grupa Selena jest - pod względem wielkości - czwartym na świecie producentem piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi.

Grupa Selena systematycznie zwiększa sprzedaż zagraniczną, która w 2006 roku stanowiła 65,5 proc. przychodów. Realizuje zamówienia na rynkach ponad 50 państw, w tym przez własne spółki handlowe zlokalizowane w 15 krajach (Polska, Rosja, Czechy, Finlandia, Kazachstan, Ukraina, Bułgaria, Rumunia, Węgry, Niemcy, Włochy, Brazylia, USA, Korea Płd. i Chiny). Ponadto, Grupa Selena planuje umacnianie pozycji w regionach: Azji Południowo-Wschodniej (Chiny), Bliskiego Wschodu (Turcja i Egipt oraz petrokraje Półwyspu Arabskiego), Ameryki Południowej (Argentyna), Ameryki Północnej (Kanada oraz Meksyk) oraz dalszą ekspansję na nowe rynki zagraniczne.

(opr. KM)

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: USA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »