Maspex z Kubusiem wkracza do Niemiec
Od początku września wystartowały w niemieckich telewizjach reklamy soku Kubuś produkowanego przez Grupę Maspex Wadowice. Firma do końca roku chce przejąć pełną kontrolę nad Lubellą. Na razie nie myśli o giełdzie.
Zarząd Grupy Maspex z Wadowic liczy, że soki marchwiowe mogą być polską specjalnością eksportową na rynkach Unii Europejskiej.
Kubuś w tv
Spółka rozpoczęła telewizyjną kampanią reklamową swojego Kubusia w Niemczech, którego sprzedaż ruszyła w czerwcu. - Kampania zostanie wsparta reklamą prasową i działaniami skierowanymi do handlowców. Nasze przygotowania do wejścia na rynek niemiecki trwały półtora roku - powiedziała Dorota Liszka, rzecznik prasowy Grupy Maspex Wadowice. Nie chciała zdradzić wielkości wydatków na kampanię.
Niemcy piją najwięcej
Grupa Maspex od kilku lat eksportuje na rynki Europy Zachodniej. Do tej pory była to przede wszystkim realizacja zamówień do sieci handlowych pod ich znakami towarowymi. Kubuś jest pierwszą własną marką, z którą chce zaistnieć w Unii Europejskiej polska spółka. Na początek wybrała naszych zachodnich sąsiadów, ponieważ niemieccy konsumenci spośród wszystkich krajów UE piją najwięcej soków i napojów.
Inwestycje za 250 mln
Grupa Maspex rozwija się bardzo dynamicznie. Jej przychody jeszcze w 1997 r. wynosiły niecałe 300 mln zł, a w 2002 r. przekroczyły 1 mld 117 mln zł. Od 2001 r. Maspex wydał na inwestycje ponad 250 mln zł. W tym roku za ponad 33 mln zł spółka wybuduje drugi kompleks produkcyjno-magazynowy w Tymbarku oraz rozbuduje zaplecze surowcowe w Olsztynku. Do końca roku chce również odkupić pakiet pozostałych akcji Lubelli, producenta makaronów. W marcu za 75% jej walorów wydała ponad 81 mln zł. Firma kontrolowana jest przez 6 osób. - Inwestujemy ze środków własnych i wspomagamy się kredytami. Właściciele spółki na razie nie planują podwyższenia kapitału poprzez giełdę - powiedziała Dorota Liszka. Dodała, że firma przynosi zysk, który wyniósł w ubiegłym roku ponad 40 mln zł.
Grupa Maspex Wadowice
W skład Grupy Maspex wchodzi osiem polskich oraz sześć zagranicznych spółek. Firma zatrudnia około 2,9 tys. osób i pod względem wielkości przychodów znajduje się w czołówce polskich producentów branży spożywczej. Grupa Maspex produkuje: soki Kubuś i Tymbark, kawy cappuccino La Festa i Italiano, czekoladę do picia La Festa, makarony Lubella, płatki śniadaniowe Mlekołaki, śmietanki do kawy Cremona i Coffeeta, kakao Puchatek i DecoMorreno, herbatki rozpuszczalne Ekoland i Lemona oraz draże Filutki. Eksport stanowi 17,5% przychodów. Maspex otworzył już własne zakłady produkcyjne w Rumunii i Rosji (Kaliningrad).