MaxCom planuje debiut na NewConnect w połowie roku
MaxCom, spółka zajmująca się produkcją i sprzedażą m.in. telefonów komórkowych dla seniorów, planuje zadebiutować na rynku NewConnect w połowie roku, a w ciągu dwóch lat chciałaby przenieść notowania na rynek główny GPW. Na razie na inwestycje spółka potrzebuje ok. 7-8 mln zł - poinformowali na spotkaniu z dziennikarzami przedstawiciele spółki.
- Na inwestycje potrzebujemy 7-8 mln zł i w związku z tym planujemy prywatną emisję akcji i debiut na NewConnect w połowie roku. Mamy ambicję przeniesienia się na parkiet główny w ciągu dwóch lat, co będzie wiązało się z kolejną emisją, dlatego teraz ta oferta prywatna jest niewielka - powiedział Arkadiusz Wilusz, prezes spółki.
- Ok. 90 proc. pieniędzy z emisji zostanie przeznaczone na zasilenie kapitału obrotowego, a 10 proc. na badania i rozwój oraz na wsparcie sprzedaży. (...) Mamy ambicje, żeby być liderem w Europie i przenieść notowania na główny parkiet w przyszłości. Mamy też w planach wyjście na inne kontynenty: do Ameryki Północnej, Południowej i na Bliski Wschód - dodał.
Spółka eksportuje obecnie swoje produkty do 21 krajów Europy Zachodniej, Centralnej i Wschodniej oraz do Azji.
W 2012 roku spółka prognozuje osiągnięcie 30 mln zł przychodów, 3,2 mln zł zysku EBITDA oraz 2,24 mln zł zysku netto. W 2011 roku przychody MaxCom wyniosły około 16,9 mln zł, zysk EBITDA 1,98 mln zł, a zysk netto 807 tys. zł.
- Takie prognozy opieramy przede wszystkim na szacunkach zwiększenia eksportu, wzrostu udziałów w rynku i rozpoczęciu sprzedaży telemedycyny w trzecim kwartale - powiedział prezes Wilusz.
- Pierwszy kwartał tego roku utwierdza nas w przekonaniu, że prawdopodobnie przekroczymy tę prognozę przychodów w 2012 roku. W I kw. wzrost sprzedaży telefonów komórkowych wyniósł ok. 40 proc. rdr - dodał.
Powiedział też, że szacunkowo spółka może w 2015 roku zwiększyć przychody do 50-60 mln zł.
Eksport spółki na koniec 2011 roku stanowił ok. 20 proc. przychodów, w 2012 roku ma zwiększyć się do ok. 40 proc., a w 2015 roku do około 60 proc. przychodów.
W 2011 roku MaxCom sprzedał blisko 100 tys. sztuk telefonów komórkowych dla seniorów. Spółka liczy, że w 2015 roku sprzeda blisko 500 tys. sztuk.
Udział sprzedaży telefonów komórkowych w strukturze przychodów spółki stanowi obecnie ok. 55 proc., a w perspektywie do 2015 roku może wzrosnąć do ok. 70 proc.
- W Polsce mamy 8 mln klientów docelowych powyżej 60 roku życia, którzy w połowie nie mają jeszcze telefonów komórkowych - podkreśla wiceprezes MaxCom Andrzej Wilusz.
W trzecim kwartale tego roku spółka chce też rozpocząć komercyjną działalność w segmencie telemedycyny i sprzedaży urządzeń healthcare.
- W trzecim kwartale wprowadzamy komercyjnie usługi i produkty telemedyczne, uruchomimy platformę telemedyczną, będziemy sprzedawać telefony komórkowe ze specjalistycznym oprogramowaniem i dodatkowymi specjalistycznymi urządzeniami - powiedział Andrzej Wilusz.
MaxCom specjalizuje się w produkcji telefonów komórkowych dla seniorów. Ponadto spółka produkuje i sprzedaje m.in. telefony stacjonarne, baby-monitory, radiotelefony, nawigacje GPS, tablety, czy ramki cyfrowe.
W 2011 roku MaxCom miał ok. 35 proc. udziałów w rynku telefonów komórkowych dla seniorów, spółka myPhone, należąca do TelForceOne, jak również spółka emporia miały po ok. 32 proc. udziałów.
Obecnie jedynymi akcjonariuszami spółki, której kapitał akcyjny dzieli się na 1.020.000 akcji są Arkadiusz i Andrzej Wilusz.