MEDIACAP: Wzrost EBITDA o 51 procent
MEDIACAP SA, polska niezależna spółka z branży marketingowej zakończyła pierwsze półrocze 2015 r. z przychodami ze sprzedaży na poziomie 29,1 mln zł, zyskiem EBITDA w wysokości prawie 2,9 mln zł i zyskiem netto 1,9 mln zł.
Wyniki te wskazują na skokowy wzrost EBITDA o 51 proc. i wzrost zysku netto o 7,5 proc. przy przychodach niższych o 2,7 proc. wobec analogicznego okresu w 2014 r. Podane wyniki dla obu okresów są zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowymi.
- Silny wzrost EBITDA jest pochodną bardzo dobrych wyników w segmencie DIGITAL, dzięki realizacji bardziej rentownych usług o wyższej wartości dodanej dla klientów oraz silnych wyników w segmencie DATA, gdzie dzięki współpracy z międzynarodową firmą doradczą znacząco poprawiliśmy politykę cenową. Wolniej budują nam się w tym roku wyniki w segmencie Reklama, chociaż nadal wierzymy, że końcówka roku przyniesie ich poprawę - podsumowuje wyniki Edyta Gurazdowska, dyrektor finansowy i członek zarządu MEDIACAP SA.
- Lepsza rentowność biznesu jest bezpośrednim skutkiem naszej strategii optymalizacji modeli sprzedaży do klientów oraz procesów. Pochodną tych zmian jest fakt, iż choć pozornie nasze przychody nie wzrosły to dzięki mniejszej liczbie projektów z udziałem zewnętrznych dostawców faktyczna skala naszego biznesu cały czas rośnie - dodaje Jacek Olechowski, prezes MEDIACAP SA.
Spółka podtrzymuje plany dokonania w najbliższym półroczu kolejnej akwizycji, która pozwoli jej przekroczyć 100 milionów złotych rocznego przychodu i skokowo zwiększyć wynik EBITDA. Planowana transakcje jest bezpośrednio powiązana z przejściem na rynek regulowany GPW w ciągu najbliższych 6 miesięcy. Prospekt emisyjny spółki został złożony do KNF w dniu 26 lutego 2015.
Opr. MD