Mercator Medical. Wyniki producenta rękawic wystrzeliły
Nie wszyscy tracą w czasach pandemii koronawirusa. Mercator Medical, notowany na giełdzie producent rękawic i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku, zanotował w pierwszym kwartale świetne wyniki. Spółka osiągnęła ponad 20 mln zł zysku netto, podczas gdy rok temu miała blisko 3 mln zł straty.
Przychody grupy wzrosły w tym okresie o ok. 67 proc., do blisko 203 mln zł. Z kolei wynik EBITDA wzrósł z zaledwie 1,8 mln zł w I kwartale 2019 roku do 35,2 mln zł w okresie styczeń-czerwiec 2020.
Spółka zastrzega, że są to wyniki szacunkowe, pełny raport jest w trakcie przygotowywania.
Grupa Mercator Medical to producent rękawic medycznych i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku. Jako producent sprzedaje do ponad 60 krajów na całym świecie, jako dystrybutor działa na rynkach Europy i Rosji.
W ofercie firmy znajdują się różnego rodzaju rękawiczki medyczne i lateksowe, ale też materiały opatrunkowe, odzież jednorazowa, w tym czepki, maski, fartuchy, ochraniacze na obuwie, kombinezony i komplety chirurgiczne, jak również serwety i akcesoria wykorzystywane przy operacjach.
W skład grupy wchodzą polska spółka matka Mercator Medical i spółki zależne na Ukrainie, w Rumunii, w Rosji, w Czechach i w Tajlandii. Oddziały firmy znajdują się także na Węgrzech, we Włoszech i w USA.
Europejska część skupia się na promocji i sprzedaży jednorazowych wyrobów medycznych, głównie rękawic, opatrunków, odzieży jednorazowego użytku i obłożeń pola operacyjnego. Ma dystrybucję i partnerów handlowych w Wielkiej Brytanii, Rosji, Bułgarii, we Włoszech, Serbii, Gruzji, na Litwie i Słowacji, Białorusi, ale i w innych krajach Europy.
Część azjatycka spółki koncentruje się z kolei na produkcji i sprzedaży kontenerowej rękawic diagnostycznych przeznaczonych dla stomatologów, weterynarzy i innych pracowników służby zdrowia.
morb