Mniejsza strata

Ponad 80 mln zł wyniosła, według Międzynarodowych Standardów Rachunkowości, strata netto Netii w pierwszym kwartale 2003 r. Na dość stabilnym poziomie utrzymują się wyniki operacyjne spółki.

Ponad 80 mln zł wyniosła, według Międzynarodowych Standardów Rachunkowości, strata netto Netii w pierwszym kwartale 2003 r. Na dość stabilnym poziomie utrzymują się wyniki operacyjne spółki.

Mimo że w ciągu trzech pierwszych miesięcy 2003 r. z usług Netii zrezygnowało 8,2 tys. osób, a 1,7 tys. zostało odłączonych przez spółkę, udało się jej po raz drugi z rzędu nieznacznie zwiększyć liczbę podłączonych linii telefonicznych. Na koniec marca wynosiła ona 345,4 tys. i była 4,3 tys. wyższa niż pod koniec ubiegłego roku.

Łączne przychody firmy w pierwszym kwartale wyniosły 161,3 mln zł wobec 148,3 mln zł rok wcześniej. Marża EBITDA (stosunek zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację do przychodów) wyniosła 27%. Przypomnijmy, że Wojciech Mądalski, prezes Netii, w wywiadzie udzielonym PARKIETOWI zapowiadał, że w tym roku wskaźnik ten powinien wynieść około 25%.

Reklama

Niższe koszty finansowe związane z oddłużeniem spółki spowodowały, że strata netto Netii spadła z 245,4 mln zł w pierwszych miesiącach 2002 r. do 80 mln zł obecnie. Na jej poziom w tym roku wpłynął jednorazowy odpis kosztów emisji obligacji (41,2 mln zł). Na koniec marca Netia posiadała w gotówce 172,4 mln zł.

Podczas wczorajszej telekonferencji z analitykami prezes Netii podtrzymał sygnalizowany wcześniej zamiar aktywnego udziału w konsolidacji rynku. - Chcemy być liderem tego procesu. Konkretniejsze kroki opóźnia jednak brak decyzji Ministerstwa Infrastruktury o konwersji zobowiązań koncesyjnych - wyjaśnił W. Mądalski.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »