Multimedia Polska publikuje wyniki finansowe

Przychody Multimedia Polska wzrosły w I półroczu 2011 r. o 9 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2010 r. osiągając 303,2 mln zł. Spółka odnotowała w I półroczu 2011 r. skorygowany zysk EBITDA na poziomie 157,5 mln zł, czyli o 8proc. wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Przychody Multimedia Polska wzrosły w I półroczu 2011 r. o 9 proc.  w stosunku do analogicznego okresu 2010 r. osiągając 303,2 mln zł. Spółka odnotowała w I półroczu 2011 r. skorygowany zysk EBITDA na poziomie 157,5 mln zł, czyli o 8proc.  wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

- Pierwsze półrocze 2011 r. należało do udanych, o czym świadczą wskaźniki sprzedażowe i kosztowe. Nasze przychody za półrocze, po raz pierwszy, przekroczyły 300 mln zł, przy wysokiej rentowności EBITDA. To efekt utrzymywania kosztów operacyjnych w ryzach. Dynamicznie rośnie sprzedaż usług w wielu segmentach, przy satysfakcjonującym nas poziomie cen. Wzrost dynamiki przychodów i sprzedaży w bieżącym roku uważamy za nasze najważniejsze osiągnięcie, pozwalające uwiarygodnić planowane wzrosty w kolejnych okresach. Jednocześnie wskaźnik odejść klientów, czyli churn wskazuje tendencje spadkowe. To dobry sygnał na przyszłość, który potwierdza, że spółka jest bardzo dobrze przygotowana do wyzwań, które może stawiać przed nami rynek - mówi Andrzej Rogowski, Prezes Zarządu Multimedia Polska.

Reklama

EBITDA i zysk netto

W II kwartale 2011 r. skorygowany zysk EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja pomniejszony o jednorazowe zdarzenia) wyniósł 79,7 mln zł, co oznacza wzrost o 8proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W I półroczu 2011 r. EBITDA wyniosła 157,5 mln zł po 8-proc. wzroście.

Spółka nadal odnotowuje spadek kosztów operacyjnych w ujęciu miesięcznym. W przeliczeniu na sprzedaną usługę (RGU) ten koszt w II kwartale 2011 r. wyniósł 17,2 zł, co oznacza spadek o blisko 0,3 zł w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Spółka odnotowała nieznaczny spadek zysku netto w II kwartale 2011 r. oraz I półroczu 2011 r. r. o 5 proc. odpowiednio do 35,4 mln zł i 15,0 mln zł w stosunku do analogicznych okresów 2010 r. Jest to podobnie jak w I kwartale tego roku, związane w głównej mierze z refinansowaniem zadłużenia i emisją obligacji, a także wzrostem wartości odsetek z tytułu zadłużenia. Koszty finansowe związane z obsługą zwiększonego zadłużenia wyniosły w I półroczu prawie 9 mln zł.

Mocna telewizja, coraz silniejszy internet, stabilna telefonia

Spółka Multimedia Polska po raz pierwszy przekroczyła granicę 300 mln zł przychodów. Po pierwszych sześciu miesiącach tego roku Grupa miała 303,2 mln zł sprzedaży (wzrost o 9proc. rok do roku). Wzrost przychodów, to tradycyjnie efekt wysokiej dynamiki wzrostów w segmencie telewizji cyfrowej (DTV), szerokopasmowego dostępu do internetu, w telefonii, usług hurtowych i WLR.

Struktura przychodów zachowuje optymalne proporcje, przy rosnącym znaczeniu internetu. Około połowy stanowią wpływy ze sprzedaży usług telewizyjnych. Pozostała część pochodzi ze sprzedaży internetu i usług głosowych. Utrzymując optymalną strukturę sprzedaży, Multimedia Polska zwiększa przychody na abonenta (ARPU). Miesięczny ARPU w II kwartale 2011 r. wyniósł 69,3 zł, co oznacza wzrost o ponad 3proc. w porównaniu do II kwartału 2010 r.

Pakiety usług w cenie

Łączna liczba sprzedanych usług (RGU) na koniec I półrocza 2011 r. wynosiła niemal 1,45 mln, co oznacza wzrost o ponad 180 tys. w stosunku do stanu na koniec I półrocza 2010 r.

Z pakietu Triple Play (wszystkie trzy usługi) w I półroczu 2011 r. korzystało po raz pierwszy, ponad 100 tys. abonentów - blisko 9proc. więcej niż przed rokiem. W przypadku Double Play, tempo przyrostu abonentów było podobne i spółka miała około 238 tys. takich użytkowników. Dzięki rosnącej popularności pakietów, liczba usług przypadająca na jednego abonenta zwiększyła się z poziomu 1,88 w II kwartale 2010 r. do 1,99 w II kwartale 2011 r. Tradycyjnie wskaźnik ten odnotował rekordowy poziom.

Internet

W I półroczu 2011 r. spółka miała 379,6 tys. internautów, czyli blisko 13 proc. więcej niż rok wcześniej. Wartość przychodów w tym segmencie wyniosła w II kwartale 2011 r. 42,7 mln zł, i rosła szybciej niż baza abonentów internetowych tj. o 18 proc. .

- Dzięki promowaniu pakietów o większych przepływnościach, udało nam się znacząco podnieść ARPU na usłudze internet. Dzięki temu przychody z tego segmentu wzrosły o 5proc. więcej niż baza RGU, zbliżając się do granicy 1/3 naszej łącznej sprzedaży, co niewątpliwe jest dobrą informacją. Utrzymywanie dwucyfrowego tempa wzrostu, przy relatywnie wysokiej bazie potwierdza, że nasza oferta internetowa jest bardzo dobrze dopasowana do oczekiwań klientów i dobrze komponuje się z innymi usługami w pakiecie. Wciąż widzimy potencjał dla dalszych wzrostów sprzedaży - zarówno pod względem liczby RGU, jak i wartości przychodów - komentuje Andrzej Rogowski.

Telewizja

Segment telewizji pozostaje wciąż kluczowym elementem struktury przychodów Multimediów. Coraz większe znaczenie odgrywa jednak telewizja cyfrowa (DTV i IPTV), która zapewniła ponad 14 mln zł przychodów w II kwartale 2011 r. tj. o 61 proc. więcej niż przed rokiem. W całym półroczu przychody wynosiły 26,6 mln zł i były o 51proc. wyższe niż rok wcześniej. Wartość łącznych przychodów z telewizji (analogowej i cyfrowej) w I półroczu 2011 r. wyniosła 145,2 mln zł czyli 4,5 proc. więcej niż rok wcześniej. W II kwartale wartość sprzedaży w tym segmencie to niemal 74 mln zł tj. o około 6proc. więcej niż w tym samym okresie 2010 r.

Rosła także liczba RGU. Na koniec II kwartału 2011 r. spółka miała 795 tys. RGU telewizji, w tym już 159 tys. RGU telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV. Liczba RGU telewizji wzrosła o niemal 100 tys. rok do roku. To efekt akwizycji, a także pozyskiwania nowych klientów na nowo budowanych i istniejących sieciach.

- Telewizja cyfrowa staje się naszym standardowym produktem, co jest zgodne z naszą strategią rozwoju. Obecnie już około 20proc. sprzedanych usług telewizji, to telewizja cyfrowa, z licznymi pakietami tematycznymi i dodatkowymi usługami interaktywnymi. Uzyskujemy w ten sposób wyższe przychody i rosnącą liczbę lojalnych klientów - mówi Andrzej Rogowski.

Potwierdza to miesięczne ARPU na usługę w segmencie telewizji. W II kwartale 2011 r. było to 28,6 zł miesięcznie. Rok wcześniej 25,8 zł.

Usługi głosowe

Multimedia Polska odnotowuje stabilny poziom przychodów w segmencie usług głosowych. W II kwartale 2011 r. wyniósł 33,1 mln zł i były o 9proc. wyższy, niż w analogicznym okresie 2010 r. To w dużej mierze zasługa wzrostu przychodów z tytułu sprzedaży usługi WLR, a także usług interkonektu hurtowego. Przychody z tytułu VoIP i PSTN pozostały na stabilnym poziomie. Dzięki popularności usługi VoIP. Multimedia ,po raz kolejny uzyskały istotny wzrost liczby użytkowników telefonii stacjonarnej, a także przychodów. Na koniec czerwca 2011 r. spółka sprzedała 271 tys. usług głosowych, czyli blisko 17proc. więcej niż przed rokiem.

- Kolejny kwartał z rzędu odnotowujemy istotny wzrost przychodów i abonentów w segmencie telefonii, co jest pozytywnym zjawiskiem na tle rynku. Dobrze przygotowana oferta, dopasowana do oczekiwań klienta oraz usługi, takie jak WLR czy hurtowy interkonekt sprawiają, że potrafimy odnotowywać wzrosty na trudnym i konkurencyjnym rynku - mówi Andrzej Rogowski.

Inwestycje Multimedia Polska

Grupa Multimedia Polska zainwestowała w I półroczu 2011 r. 86,1 mln zł, z czego w tzw. inwestycje rozwojowe (zwiększenie zasięgu usług oraz aktywacja nowych abonentów) około 85proc. tej kwoty. W efekcie liczba nowych gospodarstw, które znalazły się w zasięgu sieci Multimedia Polska zwiększyła się o 15,7 tys. (w tym 11,8 tys. gospodarstw zyskało dostęp do pełnego pakietu usług). Nowe HP (gospodarstwa domowe w zasięgu sieci) zostały włączone przede wszystkim w Warszawie, Toruniu, Lublinie i Gorzowie Wielkopolskim.

PELNE NOTOWANIA

Multimedia Polska S.A. Multimedia Polska należy do największych operatorów telewizji kablowej w Polsce. Z usług Multimedia Polska na koniec 2Q'08 korzystało ok. 643 tys. klientów. Po pierwszym półroczu spółka posiadała ponad 1 042 tys. jednostek generowania przychodu (RGU). Głównym segmentem przychodowym jest usługa telewizji kablowej, gdzie spółka posiada ponad 588 tys. RGU. Kolejnym istotnym segmentem jest usługa szerokopasmowego internetu z 245 tys. RGU oraz telefonia głosowa z 172 tys. RGU.

Opr. MZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wyniki finansowe | Multimedia Polska | Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »