Multimedia udostępnią internet

Multimedia Polska podpisała z województwem małopolskim porozumienie dotyczące współpracy przy budowie sieci światłowodowych. Infrastruktura ta ma umożliwić niemal wszystkim mieszkańcom Małopolski dostęp do szerokopasmowego internetu. Współpraca stworzy dla Multimedia Polska, możliwość zaoferowania wszystkich usług czyli telewizji, internetu i telefonu.

Multimedia Polska podpisała z województwem małopolskim porozumienie dotyczące współpracy przy budowie sieci światłowodowych. Infrastruktura ta ma umożliwić niemal wszystkim mieszkańcom Małopolski dostęp do szerokopasmowego internetu. Współpraca stworzy dla Multimedia Polska, możliwość zaoferowania wszystkich usług czyli telewizji, internetu i telefonu.

Porozumienie związane jest z budową społeczeństwa informacyjnego w Polsce. Unia Europejska i Polska podejmują działania mające na celu zapewnienie dostępu do szerokopasmowego internetu mieszkańcom miast i miejscowości gdzie obecnie możliwości świadczenia tej usługi są ograniczone.

W części województwa małopolskiego nie ma sieci szkieletowych umożliwiających oferowanie szerokopasmowego internetu. Spółka po przeprowadzeniu analiz ekonomicznych uznała, że budowanie nowej infrastruktury na własną rękę jest nieopłacalne. - Sytuację tę mogą zmienić dotację unijne, które otrzyma województwo małopolskie na budowę infrastruktury internetowej - mówi Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska. - Weźmiemy czynny udział przy budowie sieci. Wykorzystamy nasze doświadczenie przy podobnych projektach, a co najważniejsze zbudujemy sieci dostępowe, które połączą naszą infrastrukturę ze szkieletem światłowodowym budowanym przez Małopolskę - dodaje.

Reklama

Umowa z województwem małopolskim daje Spółce możliwość obniżenia kosztów budowy sieci na terenach gdzie Multimedia Polska nie była do tej pory obecna lub oferowała ograniczone usługi z wykorzystaniem technologii radiowych. Firma nie będzie musiała partycypować w kosztach budowy szkieletu. Budżet projektu budowy infrastruktury szerokopasmowej w Małopolsce wynosi ponad 70 mln euro z czego ponad 40 mln ma pochodzić z dotacji unijnych. Pozostałe środki pokryje województwo Małopolskie.

Dzięki uczestnictwie w projekcie, który realizowany będzie w latach 2008-2013, Spółka będzie mogła zaoferować komplet usług, a więc telewizję, internet i telefon. - Po przeprowadzeniu odpowiednich analiz finansowych zdecydujemy gdzie dokładnie i jakie usługi zaoferujemy oprócz internetu. Chcielibyśmy udostępnić mieszkańcom Małopolski wszystkie usługi, także te najbardziej zaawansowane technologicznie jak telewizję cyfrową, wideo na żądanie czy telefonię VoIP - mówi Andrzej Rogowski.

Multimedia Polska może również zostać operatorem infrastruktury, a po 5 latach odkupić od Małopolski cały światłowód. - Gdyby udało nam się wygrać przetarg na operatora infrastruktury, to będziemy czerpać korzyści finansowe związane z utrzymaniem sieci - komentuje Prezes Rogowski.

Multimedia Polska ma już podobne porozumienie w ramach projektu "Sieć Szerokopasmowa Polski Wschodniej". Spółka współpracuje z pięcioma województwami: lubelskim, podkarpackim, podlaskim, świętokrzyskim i warmińsko-mazurskim. Budżet tego projektu wyniesie 300 mln euro z czego około 255 mln euro ma pochodzić z dotacji unijnych Drugie tyle ma zostać zainwestowane przez operatorów komercyjnych. Projekt będzie realizowany w latach 2008-2013. - Chcemy podpisać porozumienia ze wszystkimi województwami, które zdecydują się na podobne programy wykorzystujące dotacje unijne. To z jednej strony możliwość stworzenia dostępu do szerokopasmowego internetu dla wielu rodzin w Polsce, które obecnie takiej możliwości nie mają, a dla nas otwarcie na często nowe niedostępne obszary, na których będziemy mogli zaoferować komplet usług - mówi Andrzej Rogowski.

*

MULTIMEDIA POLSKA

Spółka Multimedia Polska to czołowy dostawca usługi Triple Play, łączącej w jednym pakiecie: telewizję, szerokopasmowy dostęp do internetu oraz telefonię stacjonarną. Spółka należy do najbardziej innowacyjnych firm w branży mediów i telekomunikacji w Polsce. Jako pierwsza wprowadziła w swoich sieciach kablowych, telewizję cyfrową w wysokiej rozdzielczości z kanałem komunikacji zwrotnej. Spółka oferuje także wideo na żądanie (VoD).

Na koniec 2007 r. klienci Multimedia Polska korzystali łącznie z niemal 964 tys. usług (RGU). Firma realizuje strategię aktywnej konsolidacji: przejmuje innych operatorów, buduje sieci w nowopowstających osiedlach, a także tam gdzie działają już inni operatorzy. Pozwala jej to na dynamicznie zwiększanie zasięgu w wielu miastach w Polsce i pozyskiwanie nowych abonentów. Ważnym elementem takiej strategii jest rozwój w Warszawie. Spółka w pierwszym etapie inwestycji w stolicy zamierza objąć zasięgiem 100 tys. gospodarstw domowych. Wartość nakładów inwestycyjnych wyniesie 70-100 mln zł.

Spółka zamierza nadal poszerzać ofertę o nowoczesny produkty, a także rozwijać usługi pakietowe zawierające jednocześnie telefon, szerokopasmowy dostęp do internetu, telewizję kablową i cyfrową. Na koniec 2007 r. spółka dostarczała usługę pakietową zawierającą co najmniej dwie z w/w usług do ponad 208 tys. klientów, z czego ok. 44,5 tys. wybrało pełen pakiet Triple Play, który zawiera wszystkie trzy w/w usługi.

Istotnym elementem przewagi Spółki nad konkurencją jest rozległa sieć szkieletowa o zasięgu ogólnokrajowym oraz licznych punktach styku z sieciami innych operatorów (w tym Telekomunikacji Polskiej).

Multimedia Polska osiągnęła w 2007 r. niemal 420 mln zł przychodów. Skorygowany zysk EBITDA (skorygowany o jednorazowe zdarzenia zysk operacyjny powiększony o amortyzację) wyniósł 209 mln zł, a zysk netto 60,3 mln zł.

(opr. KM)

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: multimedia | małopolski | Multimedia Polska | internet | infrastruktura | budowy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »