Netia wywróci ceny internetu
Liczba użytkowników szerokopasmowego internetu Netii wzrosła o 70% w stosunku do stanu na koniec 2006 r. i wynosi obecnie ponad 100 tys.
Już wcześniej dochodziły sygnały, że Netia pozyskała w ostatnim czasie nawet do 40 tys. abonentów szerokopasmowych TPSA w związku z możliwością rezygnowania przez nich z umowy o świadczenie usług Neostrady bez konsekwencji. Netia pozyskałaby prawdopodobnie nawet więcej klientów, gdyby nie fakt, że napotkała na znaczne problemy techniczne w przyjmowaniu zleceń i przyłączaniu klientów. Dziś spółka przedstawiła nową agresywną strategię.
1 milion klientów
Grupa Netii SA, druga co do wielkości spółka telekomunikacyjna w Polsce, chce w tym roku osiągnąć przychody na poziomie 830-865 milionów złotych wobec ponad 862 milionów w roku 2006, podała spółka w opublikowanej strategii. W tym roku spółka planuje nakłady inwestycyjne na poziomie do 300 milionów złotych i do 2010 roku mieć pozytywny przepływ środków pieniężnych. W latach 2007-2009 Netia planuje ponadto "najwyższe w branży tempo wzrostu przychodów", nie wchodząc w szczegóły. W tym czasie do 700 milionów złotych firma chce przeznaczyć na inwestycje w usługi szerokopasmowe. Docelowo spółka planuje pozyskanie 1 miliona klientów usług szerokopasmowych, a na koniec tego roku mieć ich 200.000 - dwukrotnie więcej niż obecnie.
Chcąc ich pozyskać, Netia musi ich zachęcić niskimi cenami, jednocześnie uiszczając opłaty na rzecz TPSA. Chcąc wyjść z agresywną ofertą do masowego odbiorcę spółka musi ponieść znaczące koszty" - dodał. Netia szacuje, że tegoroczna strata z tytułu działalności operatora komórkowego P4 - joint venture Netii z islandzkim funduszem Novator i cypryjskim Tollerton Investments - będzie znacznie wyższa niż w roku ubiegłym, kiedy to obciążyła wynik netto grupy na kwotę 31 milionów złotych. W planach Netia ma też wykorzystanie pozycji P4, który rozpoczął działalność operacyjną w połowie marca pod marką Play. Od 2008 roku w ofercie mają się znaleźć usługi konwergentne, łączące usługi telefonii stacjonarnej z komórkową.
Tydzień w biznesie - wideofelietony Tadeusza A. Mosza - nowość w polskim internecie - zobacz!