Reklama

NFI EMF miał w I kw. '13 0,1 mln zł straty netto

Starta netto grupy EM&F, przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniosła w pierwszym kwartale 2013 roku ok. 0,1 mln zł - podała spółka w raporcie. Analitycy spodziewali się tymczasem 25,9 mln zł straty.

Zysk operacyjny grupy wyniósł 19,2 mln zł i był wyższy od oczekiwań analityków którzy prognozowali 11,5 mln zł straty EBIT.

EBITDA z działalności podstawowej wyniosła 54 mln zł wobec 17 mln zł rok wcześniej. Starta netto z działalności kontynuowanej, przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniosła 1 mln zł wobec 31 mln zł straty w I kwartale 2012 r.

Przychody netto ze sprzedaży wyniosły 734,3 mln zł (wzrost o 8 proc. rdr) wobec konsensusu 664,3 mln zł przychodów.

"Wzrost przychodów nastąpił we wszystkich segmentach operacyjnych. Największą dynamikę wykazały sklepy z Grupy Smyk (ze względu na rozwój sieci i pozytywne LFL) oraz segment Moda i Uroda (głównie ze względu na wyniki sklepów w Rosji)" - podała spółka w komunikacie prasowym.

Reklama

Spółka poinformowała, że w I kwartale 2013 r. przychody ze sprzedaży LFL grupy EM&F (na porównywalnej grupie punktów handlowo-usługowych, liczone po kursie stałym) wzrosły o 1,7 proc. rdr.

"Do pozytywnego wyniku przyczyniły się przede wszystkim: sklepy z Grupy Smyk, w wyniku zwiększonych zakupów zabawek z okazji Świąt Wielkanocnych i segment E-commerce, który odnotował wysoką dynamikę sprzedaży ze względu na bardzo dobre wyniki zimowych wyprzedaży, rozwój nowych kategorii oraz dalsze umacnianie pozycji rynkowej" - podano w komunikacie.

"(...) zarówno salony Empik, jak i sklepy z segmentu Moda i Uroda zanotowały spadek sprzedaży na porównywalnej grupie sklepów, ze względu na wyjątkowo długą i mroźną zimę, co przełożyło się na spadek liczby klientów" - dodano.

W I kwartale 2013 r. rentowność brutto na sprzedaży Grupy EM&F w ujęciu wartościowym wzrosła o 7 proc. rdr do 312 mln zł. Rentowność brutto na sprzedaży w ujęciu procentowym pozostała na podobnym poziomie jak w roku poprzednim, czyli 42,5 proc.

Na koniec I kwartału 2013 r. łączna powierzchnia handlowo-usługowa Grupy EM&F wynosiła 348 tys. m kw. i liczyła 638 placówek, z wyłączeniem sklepów prowadzących działalność zaniechaną. W ciągu I kwartału sieć handlowo-usługowa Grupy EM&F powiększyła się o 7 placówek netto. Największy rozwój sieci nastąpił w Grupie Smyk - otwarto osiem sklepów w pięciu krajach: w Polsce, Niemczech, Rosji, Turcji oraz pierwszy sklep w Czechach. Grupa EM&F kontynuowała ekspansję w segmencie Szkół Językowych - otwarto pięć szkół języka angielskiego w Polsce, Rosji oraz Turcji.

W I kwartale 2013 r. zostało zamkniętych 16 sklepów marek, z którymi zostały rozwiązane umowy franczyzowe w ramach restrukturyzacji portfela marek w segmencie modowym. Spółka podała, że do zamknięcia w najbliższych miesiącach pozostało jeszcze 10 sklepów.

Łączne wydatki inwestycyjne w I kwartale 2013 r. wyniosły 40 mln zł, co oznacza spadek o 27 proc. rdr.

"Nakłady na nowe punkty sprzedaży zostały znacząco zredukowane ze względu na spodziewane pogorszenie się koniunktury gospodarczej. Zarząd zdecydował o przesunięciu części planowanych wydatków i otwarć na kolejne kwartały 2013 r." - napisano w komunikacie.

Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »