NG2 planuje dynamiczny rozwój

NG2 SA (dawna spółka CCC SA) wypracował w ubiegłym roku przychody ze sprzedaży na poziomie 400,86 mln zł, czyli wyższe o ponad 21% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Z kolei zysk netto firmy w tym okresie wzrósł o ponad 21,2% w porównaniu z rokiem poprzednim i osiągnął poziom 53,1 mln zł. W tym roku spółka spodziewa się jeszcze większej dynamiki rozwoju dzięki systematycznemu zwiększaniu sieci sprzedaży.

 NG2 SA (dawna spółka CCC SA) wypracował w ubiegłym roku przychody ze sprzedaży na poziomie  400,86 mln zł, czyli wyższe o ponad 21% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Z kolei zysk netto firmy w tym okresie wzrósł o ponad 21,2% w porównaniu z rokiem poprzednim i osiągnął poziom 53,1 mln zł. W tym roku spółka spodziewa się jeszcze większej dynamiki rozwoju dzięki systematycznemu zwiększaniu sieci sprzedaży.

Kluczowe wydarzenia: NG2 osiągnęła w ostatnim kwartale ubiegłego roku przychody na poziomie 121,4 mln zł, co oznacza wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku o 22,4%. Rentowność netto w 2006 roku przekroczyła 13%. W ubiegłym roku spółka otworzyła łącznie 43 nowe sklepy na terenie Polski i Republiki Czeskiej.

Spółka prognozuje w 2007 roku osiągnięcie 540 mln zł sprzedaży i 81 mln zł zysku netto. Łączna sieć sklepów zarządzanych przez NG2 obejmowała na koniec 2006 roku 293 sklepy, w tym 146 sklepów własnych CCC (z czego 11 w Czechach), 120 sklepów franszyzowych CCC oraz 14 sklepów własnych Quazi. W 2007 roku spółka planuje otwarcie 40 nowych sklepów pod logo CCC, 10 butików Quazi oraz 130 sklepów firmowych BOTI (w tym 50 własnych)

Reklama

Wyniki w 2006 r.

Szczegółowe dane finansowe przedstawiają się następująco:

w tys. zł IV kwartał 2006 IV kwartał 2005 Zmiana I-IV kw. 2006 I-IV kw. 2005 Zmiana
Przychody netto ze sprzedaży 121401 99161 +22,4% 400857 330926 +21,1%
Zysk operacyjny 18123 18765 -3,4% 61989 54869 +13,0%
Zysk netto 15896 16907 -6,0% 53138 43836 +21,2%

Stopień realizacji prognozy przedstawia poniższa tabela:

W tys. zł Prognoza 2006 I-IV kw 2006 Realizacja
Przychody netto ze sprzedaży 412000 400857 97,3%
Zysk operacyjny 75000 61989 82,6%
Zysk netto 61000 53138 87%

Nieznacznie mniejsza od zapowiedzianej sprzedaż, oraz niższe niż zapowiedziane zysk operacyjny oraz zysk netto wiążą się z otwarciem w 2006 roku o 13 lokali mniejszej liczby sklepów niż planowana, m.in. w związku z przesunięciem otwarć kilku centrów handlowych. Dodatkowo, 16 z 27 otwartych sklepów CCC oraz wszystkie sklepy Quazi otwarte zostały w drugim półroczu 2006, co oznacza ich mniejszy udział w całorocznej sprzedaży. Wpływ na wyniki w IV kw 2006 mały również warunki pogodowe, tj. ciepła zima niesprzyjająca sprzedaży kolekcji zimowej.

Jednoczenie Spółka systematycznie zwiększa sprzedaż w już istniejących sklepach. Średnia dzienna sprzedaż na sklep w cenach detalicznych brutto wzrosła w 2006 roku do 7523,68 zł, z 7405,35 zł w 2005 roku i 6 965,27 zł w roku 2004. Sprzedaż w istniejących placówkach wzrosła na koniec 2006 o dalsze 5,8%. Przyczynia się do tego m.in. wprowadzony w 2006 roku motywacyjny system wynagradzania personelu w sieci detalicznej.

Rozwój sieci w 2006 r.

W ubiegłym roku spółka otworzyła łącznie 43 nowe sklepy na terenie Polski i Republiki Czeskiej, z czego 27 pod logo CCC. Ponadto otwarto 14 lokali pod nowym logo QUAZI. W tym roku spółka otworzyła ponadto dwa kolejne sklepy CCC w Czechach. Prognozy i plany na 2007 r.

W 2007 roku Grupa NG2 będzie nadal rozwijać się bardzo dynamicznie. Przychody grupy mają wzrosnąć o ponad 34%, z kolei dynamika zysku netto przekroczy 52%.

Wyniki skonsolidowane w mln zł 2006 Prognoza 2007 Zmiana
Przychody 400,86 540,0 +34,7%
Zysk operacyjny 61,99 95,0 +53,2%
Zysk netto 53,14 81,0 +52,4%

Plany na bieżący rok zakładają otwarcie 40 salonów firmowych CCC, 10 butików Quazi, 50 sklepów własnych i 80 franszyzowych BOTI. Wzrost sprzedaży w istniejących sklepach ma wynieść 5%. Spółka stawia na własną sieć sprzedaży, która pozwala na osiąganie wyższych marż.

Planowany rozwój sieci

NG2 będzie rozwijać cztery kanały dystrybucji. Łączna sieć sklepów zarządzanych przez NG2 obejmowała na koniec 2006 roku 293 sklepy, w tym 146 sklepów własnych CCC (zczego 11 w Czechach), 120 sklepów franszyzowych CCC oraz 14 sklepów własnych Quazi. Oprócz tego NG2 współpracuje z 13 sklepami partnerskimi (sklepy franszyzowe, bez logo CCC). Docelowo spółka planuje mieć pod logo CCC około 200 lokali własnych i 150 objętych franszyzą w Polsce oraz ok. 40 lokali własnych w Czechach. Sieć butików Quazi docelowo ma składać się z 75 sklepów. Pod koniec stycznia 2007 roku otwarte zostały także dwa franszyzowe sklepy firmowe BOTI. Plany zakładają, że docelowo sieć ta ma obejmować 195 sklepów własnych i 155 franszyzowych.

Planowany rozwój sieci przedstawia poniższa tabela:

Rok 2006 2007 2008 2009 Docelowo
Salony CCC 135 +40 +20 Ok. 200 + 150 franszyza
Butiki Quazi 14 +10 +20 +20 75
Sklepy firmowe BOTI 2 franszyzowe +50 własnych +80 franszyzowych - - 195 własnych +155 franszyzowych
Sklepy w Czechach 11 - - - Ok. 40

"Spółka utrzymuje wysoką dynamikę rozwoju, a w bieżącym roku zamierzamy jeszcze zwiększyć tempo wzrostu sprzedaży i zysków. Stawiamy nadal na rozwój sieci pod logo CCC i butiki Quazi, ale to sklepy firmowe BOTI będą obecnie motorem wzrostu." - powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu NG2.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: sklepy | ccc | plany | NG2 SA | Netto | logo | Nieplanowane
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »