NG2 planuje dynamiczny rozwój
NG2 SA (dawna spółka CCC SA) wypracował w ubiegłym roku przychody ze sprzedaży na poziomie 400,86 mln zł, czyli wyższe o ponad 21% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Z kolei zysk netto firmy w tym okresie wzrósł o ponad 21,2% w porównaniu z rokiem poprzednim i osiągnął poziom 53,1 mln zł. W tym roku spółka spodziewa się jeszcze większej dynamiki rozwoju dzięki systematycznemu zwiększaniu sieci sprzedaży.
Kluczowe wydarzenia: NG2 osiągnęła w ostatnim kwartale ubiegłego roku przychody na poziomie 121,4 mln zł, co oznacza wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku o 22,4%. Rentowność netto w 2006 roku przekroczyła 13%. W ubiegłym roku spółka otworzyła łącznie 43 nowe sklepy na terenie Polski i Republiki Czeskiej.
Spółka prognozuje w 2007 roku osiągnięcie 540 mln zł sprzedaży i 81 mln zł zysku netto. Łączna sieć sklepów zarządzanych przez NG2 obejmowała na koniec 2006 roku 293 sklepy, w tym 146 sklepów własnych CCC (z czego 11 w Czechach), 120 sklepów franszyzowych CCC oraz 14 sklepów własnych Quazi. W 2007 roku spółka planuje otwarcie 40 nowych sklepów pod logo CCC, 10 butików Quazi oraz 130 sklepów firmowych BOTI (w tym 50 własnych)
Wyniki w 2006 r.
Szczegółowe dane finansowe przedstawiają się następująco:
w tys. zł | IV kwartał 2006 | IV kwartał 2005 | Zmiana | I-IV kw. 2006 | I-IV kw. 2005 | Zmiana |
Przychody netto ze sprzedaży | 121401 | 99161 | +22,4% | 400857 | 330926 | +21,1% |
Zysk operacyjny | 18123 | 18765 | -3,4% | 61989 | 54869 | +13,0% |
Zysk netto | 15896 | 16907 | -6,0% | 53138 | 43836 | +21,2% |
Stopień realizacji prognozy przedstawia poniższa tabela:
W tys. zł | Prognoza 2006 | I-IV kw 2006 | Realizacja |
Przychody netto ze sprzedaży | 412000 | 400857 | 97,3% |
Zysk operacyjny | 75000 | 61989 | 82,6% |
Zysk netto | 61000 | 53138 | 87% |
Nieznacznie mniejsza od zapowiedzianej sprzedaż, oraz niższe niż zapowiedziane zysk operacyjny oraz zysk netto wiążą się z otwarciem w 2006 roku o 13 lokali mniejszej liczby sklepów niż planowana, m.in. w związku z przesunięciem otwarć kilku centrów handlowych. Dodatkowo, 16 z 27 otwartych sklepów CCC oraz wszystkie sklepy Quazi otwarte zostały w drugim półroczu 2006, co oznacza ich mniejszy udział w całorocznej sprzedaży. Wpływ na wyniki w IV kw 2006 mały również warunki pogodowe, tj. ciepła zima niesprzyjająca sprzedaży kolekcji zimowej.
Jednoczenie Spółka systematycznie zwiększa sprzedaż w już istniejących sklepach. Średnia dzienna sprzedaż na sklep w cenach detalicznych brutto wzrosła w 2006 roku do 7523,68 zł, z 7405,35 zł w 2005 roku i 6 965,27 zł w roku 2004. Sprzedaż w istniejących placówkach wzrosła na koniec 2006 o dalsze 5,8%. Przyczynia się do tego m.in. wprowadzony w 2006 roku motywacyjny system wynagradzania personelu w sieci detalicznej.
Rozwój sieci w 2006 r.
W ubiegłym roku spółka otworzyła łącznie 43 nowe sklepy na terenie Polski i Republiki Czeskiej, z czego 27 pod logo CCC. Ponadto otwarto 14 lokali pod nowym logo QUAZI. W tym roku spółka otworzyła ponadto dwa kolejne sklepy CCC w Czechach. Prognozy i plany na 2007 r.
W 2007 roku Grupa NG2 będzie nadal rozwijać się bardzo dynamicznie. Przychody grupy mają wzrosnąć o ponad 34%, z kolei dynamika zysku netto przekroczy 52%.
Wyniki skonsolidowane w mln zł | 2006 | Prognoza 2007 | Zmiana |
Przychody | 400,86 | 540,0 | +34,7% |
Zysk operacyjny | 61,99 | 95,0 | +53,2% |
Zysk netto | 53,14 | 81,0 | +52,4% |
Plany na bieżący rok zakładają otwarcie 40 salonów firmowych CCC, 10 butików Quazi, 50 sklepów własnych i 80 franszyzowych BOTI. Wzrost sprzedaży w istniejących sklepach ma wynieść 5%. Spółka stawia na własną sieć sprzedaży, która pozwala na osiąganie wyższych marż.
Planowany rozwój sieci
NG2 będzie rozwijać cztery kanały dystrybucji. Łączna sieć sklepów zarządzanych przez NG2 obejmowała na koniec 2006 roku 293 sklepy, w tym 146 sklepów własnych CCC (zczego 11 w Czechach), 120 sklepów franszyzowych CCC oraz 14 sklepów własnych Quazi. Oprócz tego NG2 współpracuje z 13 sklepami partnerskimi (sklepy franszyzowe, bez logo CCC). Docelowo spółka planuje mieć pod logo CCC około 200 lokali własnych i 150 objętych franszyzą w Polsce oraz ok. 40 lokali własnych w Czechach. Sieć butików Quazi docelowo ma składać się z 75 sklepów. Pod koniec stycznia 2007 roku otwarte zostały także dwa franszyzowe sklepy firmowe BOTI. Plany zakładają, że docelowo sieć ta ma obejmować 195 sklepów własnych i 155 franszyzowych.
Planowany rozwój sieci przedstawia poniższa tabela:
Rok | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | Docelowo |
Salony CCC | 135 | +40 | +20 | Ok. 200 + 150 franszyza | |
Butiki Quazi | 14 | +10 | +20 | +20 | 75 |
Sklepy firmowe BOTI | 2 franszyzowe | +50 własnych +80 franszyzowych | - | - | 195 własnych +155 franszyzowych |
Sklepy w Czechach | 11 | - | - | - | Ok. 40 |
"Spółka utrzymuje wysoką dynamikę rozwoju, a w bieżącym roku zamierzamy jeszcze zwiększyć tempo wzrostu sprzedaży i zysków. Stawiamy nadal na rozwój sieci pod logo CCC i butiki Quazi, ale to sklepy firmowe BOTI będą obecnie motorem wzrostu." - powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu NG2.