Nowa strategia Opoczna

Producent płytek ceramicznych chce sięgnąć do portfeli dla zamożnych klientów. Trzyletnia strategia zakłada aktywną sprzedaż na rynkach wschodnich. Akwizycja w Rosji oddala się. Alternatywą jest budowa własnej fabryki.

Producent płytek ceramicznych chce sięgnąć do portfeli dla zamożnych klientów. Trzyletnia strategia zakłada aktywną sprzedaż na rynkach wschodnich. Akwizycja w Rosji oddala się. Alternatywą jest budowa własnej fabryki.

Opoczno zamierza konkurować na polskim rynku z producentami włoskich i hiszpańskich płytek z segmentu "premium", którego odbiorcami są klienci o zasobniejszym portfelu. - Mamy już koncepcję i zarejestrowaną markę - powiedział prezes spółki Mirosław Godlewski. Nowa marka zadebiutuje jednak najprawdopodobniej dopiero za rok - planowana jest pod kątem przyszłorocznego sezonu.

Opoczno zamierza zacieśnić współpracę ze środowiskiem artystycznym i architektami oraz stworzyć "panel doradczy kreatorów trendów". To jeden z elementów strategii marketingowej firmy na lata 2006-2008. Poza tym firma planuje poprawić dystrybucję produktów m.in. przez tworzenie nowych punktów sprzedaży - jeszcze w tym roku chce otworzyć biura handlowe w Rosji i na Ukrainie (możliwe, że już w II kwartale) oraz przedstawicielstwa handlowe w Czechach, na Słowacji, na Białorusi i w Rumunii. Opoczno chce też wzmocnić pozycję w segmencie inwestycyjnym. Ma to osiągnąć m.in. poprzez opracowanie programu zbierania informacji o realizowanych inwestycjach i przygotowywanie kolekcji na potrzeby tego rynku.

Reklama

Koniec z wojnami cenowymi?

Celem spółki jest również poprawa wyników przez zwiększenie średniej marży brutto. Chce to osiągnąć m.in. zmieniając politykę rabatową. - Upusty, których udzieliliśmy w ubiegłym roku, spowodowały wojnę cenową na rynku płytek ceramicznych - powiedział prezes M. Godlewski. Nowa strategia handlowa ma być wdrożona z początkiem kwietnia.

Akwizycja w Rosji?

Jeszcze nie teraz Opoczno od dłuższego czasu zapowiada akwizycję rosyjskiego producenta płytek. Zarząd spółki potwierdził, że nadal zainteresowany jest aktywnym wejściem na ten rynek, ale decyzja o przejęciu oddala się. - Wyjaśni się pod koniec III kwartału - poinformował M. Godlewski. - Jesteśmy w trakcie drugiej weryfikacji naszego rosyjskiego partnera, ponieważ pierwsza wypadła niesatysfakcjonująco - dodał. Jak podaje zarząd, alternatywą dla akwizycji może być inwestycja bezpośrednia, czyli budowa własnej fabryki w Rosji.

Poprawy ciągle nie widać

Jaki będzie ten rok? Według przedstawicieli Opoczna, sprzedaż w pierwszym kwartale tego roku nie jest jeszcze zadowalająca. Główny powód to przedłużająca się zima. Firma nie będzie publikować prognozy finansowej na ten rok.

Katarzyna Sadowska

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: Rosji | Strategie | fabryka | nowa strategia Grupy PZU | budowa | akwizycja | Opoczno
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »