Nowe marki Kolastyny z emisji
Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny Grupy Kolastyna. Oferta publiczna obejmie 15 mln akcji serii E. Jak poinformował prezes spółki Andrzej Grzegorzewski, spółka chce pozyskać około 50 mln zł z emisji akcji. Oferta obejmie tylko akcje nowej emisji.
Prospekt emisyjny spółki zostanie opublikowany 18 stycznia w formie elektronicznej.
Obecnie kapitał zakładowy Kolastyny dzieli się na 29.549.000 akcji. 78,45 proc. akcji spółki należy do Urszuli i Andrzeja Grzegorzewskich, 2,4 proc. do kadry menedżerskiej, 19,14 proc. do 73 inwestorów, którzy nabyli akcje Kolastyny w niepublicznej ofercie.
Z pozyskanych z rynku środków, część pieniędzy spółka chce wydać na pozyskanie lub budowę marek kosmetycznych. Jednym ze sposobów realizacji tego celu mogą być akwizycje.
Firma chce osiągnąć 10-proc. udział w polskim rynku kosmetyków pielęgnacyjnych, podczas gdy na koniec 2005 roku wyniósł on 5,2 proc., co dawało grupie szóstą pozycję na rynku. Najlepszą pozycję - lidera - ma na rynku kosmetyków do opalania.
W sumie grupa ma w ofercie około 400 produktów, które sprzedaje pod markami: Kolastyna, Miraculum i Juliette Essayer. Produkuje też kosmetyki dla innych firm, pod ich markami.
Grupa Kolastyna w swoich planach ma też przeznaczenie około 20 mln zł na budowę laboratorium i zakładu produkcyjnego, a inwestycja ta ma być zasilona środkami z emisji akcji. Dzięki nowej fabryce, która ma być gotowa w końcu 2008 roku, moce produkcyjne Kolastyny mogą ulec podwojeniu.
Ponadto część pieniędzy pozyskanych z emisji ma zasilić kapitał obrotowy i pójść na rozwój sprzedaży eksportowej.
Oferującym akcje Kolastyny będzie Dom Maklerski IDMSA.
Firma prognozuje, iż w 2006 roku jej skonsolidowane przychody wyniosły 90,08 mln zł i były wyższe o 10,54 proc. niż w 2005 roku. Rentowność operacyjną spółka podwyższyła wg swoich prognoz do 13,50 proc. z 8,3 proc. i brutto do 8,69 proc. z 4,6 proc. Tym samym obecna prognoza wyników wypracowanych w ubiegłym roku mówi o wzroście rentowności EBIT o 62 proc. i rentowności brutto o 89 proc. wobec 2005 roku.
Szef Kolastyny nie podał prognozy zysku netto w 2006 roku.
Według wcześniejszych zapowiedzi, w 2006 roku grupa chciała mieć blisko 88 mln zł przychodów i około 4 mln zł zysku netto wobec 2,6 mln zł zysku netto w 2005 roku.
- Rok 2006 to kolejny, bardzo udany okres dla Grupy Kolastyna. Restrukturyzacja kosztów oraz przeprowadzone zmiany w organizacji sprzedaży pozwoliły na istotne zwiększenie rentowności w 2006 r. - powiedział prezes Kolastyny.
- Jesteśmy obecnie na etapie zamykania roku i z dumą mogę powiedzieć, że wszystkie postawione cele i założenia na rok 2006 zrealizowaliśmy. Mamy jednak kolejne bardzo ambitne plany, które chcemy skrupulatnie podejmować w następnych latach, osiągając przy tym najlepsze wyniki - dodał.
Grupa założyła wyprodukowanie w 2006 roku około 33 mln sztuk kosmetyków wobec 23 mln sztuk wyprodukowanych w 2005 roku.