Oferta Areny za minimum 100 mln zł

Po Interii i Hodze warszawska Arena.pl jest trzecim portalem dopuszczonym do publicznego obrotu na GPW. W porównaniu z dotychczasowymi jej oferta jest największa - opiewa na 100-150 mln zł.

Po Interii i Hodze warszawska Arena.pl jest trzecim portalem dopuszczonym do publicznego obrotu na GPW. W porównaniu z dotychczasowymi jej oferta jest największa - opiewa na 100-150 mln zł.

Termin debiutu PDA Areny wyznaczono na 20 czerwca. Zapisy na 20 mln walorów nowej emisji portalu inwestorzy będą mogli składać od 4 do 12 czerwca. Oferującym i gwarantem nowej emisji Areny jest CDM Pekao.

Dotychczas gros wpływów Areny pochodziło z działalności portalowej. 2000 r. spółka zakończyła z 20 mln zł straty przy 886 tys. przychodów, na koniec I kwartału br. zaś odpowiednio: 2,8 mln zł i 400 tys. zł. Strategia spółki zakłada jednak stopniowe zmniejszanie udziałów przychodów z reklamy internetowej na rzecz wpływów z tytułu usług dostępu do sieci (ISP) i e-commerce. Prognozę struktury przychodów poznamy 22 maja, w momencie opublikowania prospektu emisyjnego

Reklama

- Podczas gdy w 2000 r. polski rynek reklamy internetowej i e-commerce osiągnął wartość 40 mln zł, to rynku ISP - 500 mln zł. Rozwija się on i będzie rozwijał - tłumaczy przewagę sektora, w którym zamierza działać Arena, prezes Rafał Plutecki.

Aby na nim zaistnieć, Arena i Tel-Energo założyły firmę e-Connections, która zajmować się będzie świadczeniem usług dostępu (w tym przesyłem głosu przez sieć - VoIP) w oparciu o ogólnopolską sieć szkieletową i dostępową. Dysponuje nią Tel-Energo - w 100% zależna od Polskich Sieci Elektroenergetycznych. Docelowo kapitał zakładowy e-Connections ma zostać podniesiony do 190 mln zł. To właśnie na opłacenie 51% akcji tej spółki Arena zamierza poświęcić większą część środków pozyskanych w publicznej ofercie (96 mln zł). - E-Connections kończy obecnie instalacje sieci dostępowej zbudowanej w ramach projektu pilotażowego w Warszawie. Projekt ten wypracuje pierwsze przychody Areny z tytułu ISP. Usługa komercyjna e-connections ruszy 1 września - poinformował R. Plutecki.

45,6 mln zł zarząd Areny zainwestuje w portal i wdrożenie w firmie systemu CRM. Oprogramowanie posłuży jako instrument zbierania informacji o charakterystyce zachowań użytkowników, umożliwiający następnie zindywidualizowanie oferty dla każdego z nich. 11 mln zł Arena przeznaczy na inwestycje kapitałowe.

Zapisy na 20 mln walorów serii F Areny zostaną przeprowadzone według wstępnie przygotowanego harmonogramu od 4 do 12 czerwca. Inwestorzy instytucjonalni mogą zapisywać się na 13,9 mln walorów Areny. - Będziemy się starali przede wszystkim pozyskać polskie instytucje finansowe, następnie także zagraniczne - mówi R. Plutecki. Nie ukrywa też, że Arena ofertę skieruje przede wszystkim do OFE. Dla osób indywidualnych przeznaczono 5 mln akcji. 4,49% akcji Areny (2,1 mln walorów) zostanie przyznane w ramach transzy menedżerskiej.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: Arena | 100 | Minimum
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »