Opóźniono otwarcie ofert na nowy terminal
Za dwa tygodnie - 31 października br. - specjalna komisja poda do publicznej wiadomości listę konsorcjów, które chcą wziąć udział w budowie nowego terminalu na warszawskim Okęciu.
Jak już informował PARKIET, oferty na realizację tego prestiżowego kontraktu, którego wartość szacuje się na ponad 300 mln USD, złożyły praktycznie wszystkie największe giełdowe firmy budowlane. Najczęściej startują one w konsorcjach ze swoimi partnerami strategicznymi (Budimex, Mostostal Warszawa). Dużych koncernów zagranicznych musiały natomiast szukać do współpracy m.in. Mitex i Mostostal Zabrze. Było to konieczne, bowiem kryteria prekwalifikacji były bardzo ostre. - Nie możemy sobie pozwolić na eksperymentowanie podczas budowy nowego terminalu, stąd takie wysokie wymagania dla potencjalnych wykonawców - powiedział PARKIETOWI Marek Woś, rzecznik prasowy Polskich Portów Lotniczych.
Opóźnienie otwarcia ofert jest tłumaczone dużą ich liczbą. Według nieoficjalnych informacji, w wyścigu o terminal startuje 14 konsorcjów. - Nasze zaproszenie do prekwalifikacji stawiało firmom poważne warunki. Musimy mieć więcej czasu na sprawdzenie i przeanalizowanie, kto chce z nami współpracować przy realizacji tej inwestycji - stwierdził M. Woś.