Orbis liderem rozwoju zgodnie z modelem "asset-light" na rynku hotelarskim w Polsce
- Dobre wyniki osiągnięte przez Orbis w trzecim kwartale 2013 r. są odzwierciedleniem oznak ożywienia gospodarczego w Polsce, sygnalizowanych przez analityków finansowych i Główny Urząd Statystyczny. Jednak jest jeszcze zbyt wcześnie na ogłoszenie końca spowolnienia gospodarczego w kraju. Z uwagi na wciąż niestabilną sytuację ekonomiczną nadal z uwagą obserwujemy trendy rynkowe i zachowania klientów, by przygotować plany działań na wypadek negatywnych scenariuszy.- powiedział Laurent Picheral komentując wyniki spółki w 3 kwartale 2013 r.
Pozytywne wyniki operacyjne trzeciego kwartału 2013 r. ilustruje wzrost przychodu na jeden dostępny pokój (RevPAR) o 3,1 proc., do poziomu 145 zł w ujęciu "like-for-like" dla całej Grupy Hotelowej Orbis. Rezultat ten osiągnięto głównie dzięki segmentowi hoteli ekonomicznych, który odnotował wzrost RevPAR o 11,8 proc. w ujęciu "like-for-like". Wynik ten jest efektem realizacji strategii zwiększania sprzedaży, dzięki której, w trzecim kwartale 2013 r. wskaźnik frekwencji w ujęciu "like-for-like" w segmencie hoteli ekonomicznych wzrósł o 8,8 p.p., do 66,2 proc. Hotele w segmencie średnim i wyższym także zanotowały pozytywne wyniki - poprawiając wszystkie wskaźniki operacyjne.
W trzecim kwartale 2013 r. EBITDA Grupy Hotelowej Orbis wyniosła 69,8 mln zł w ujęciu "like-for-like" w porównaniu do 60,9 mln zł w 2012 r. Lepsze wyniki jednoznacznie potwierdzają wysoką efektywność zarządzania kosztami oraz pozwalają na podtrzymanie prognozy EBITDA za 2013 r. w wysokości 192,0 mln zł.
Orbis kontynuuje rozwój zgodnie z założeniami strategii "asset light" - w trzecim kwartale 2013 r. zostały podpisane trzy nowe umowy franczyzy hoteli: ibis Styles Nowy Sącz (57 pokoi), Mercure Riga (143 pokoje) i Mercure Sepia Bydgoszcz (90 pokoi). Wszystkie te projekty dotyczą budowy nowych obiektów, których otwarcie jest planowane na 2014 r. Wkrótce po zakończeniu trzeciego kwartału Orbis podpisał kolejną umowę franczyzy na hotel Mercure Wisła Patria, który dołączy do Grupy w grudniu br. W nadchodzących miesiącach planowany jest dalszy rozwój sieci hotelowej w oparciu o umowy zarządzania i umowy franczyzy.
W trzecim kwartale 2013 r. Grupa Hotelowa Orbis zrealizowała nakłady inwestycyjne w wysokości 25,1 mln zł, przeznaczając je przede wszystkim na modernizacje, głównie w hotelach na kluczowym rynku warszawskim. Kontynuowano prace renowacyjne w hotelach Sofitel Warszawa Victoria, Novotel Warszawa Centrum, Mercure Warszawa Centrum oraz w trzech hotelach ibis, gdzie zmodernizowano powierzchnie ogólnodostępne. Hotele te mają znaczący wpływ na wyniki finansowe Orbisu, w związku z czym podejmowane będą kolejne działania mające na celu dalszą poprawę produktu oferowanego na bardzo konkurencyjnym, stołecznym rynku.
Z myślą o budowaniu lojalności klientów Orbis uruchomił nową wersję strony internetowej LeClubAccorhotel.com w nowym kodzie komunikacyjnym. Wprowadzone zostały także dodatkowe przywileje dla posiadaczy kart, uzależnione od marki hotelowej i statusu posiadanej karty. Gościom hoteli należących do rodziny marek ibis w ramach programu Le Club proponowana jest nowa karta lojalnościowa "ibis business". Korzyści wynikające z posiadania karty obejmują m.in. 10-proc. zniżkę od ceny pokoju i śniadania oraz 10 proc. rabat w barach i restauracjach hotelowych.
- Grupa Hotelowa Orbis zakończyła trzeci kwartał 2013 r. dobrym wynikiem. Biorąc pod uwagę wskaźniki operacyjne Grupy, Orbis patrzy na nadchodzące kwartały z rosnącym optymizmem. Najbliższe tygodnie upłyną pod znakiem Konferencji Narodów Zjednoczonych w sprawie Zmian Klimatu (COP19), która odbędzie się w Warszawie z udziałem ponad 10 000 zaproszonych gości ze 194 krajów. Jesteśmy przygotowani, by ich przyjąć w naszych hotelach i współpracując z władzami Warszawy dołożymy starań, by zostali ambasadorami Polski w świecie. - powiedział Laurent Picheral.
- - - - - -
Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce. Zarządza 60 obiektami w 28 miastach w Polsce i 2 hotelami na Litwie. Oferuje 11 500 pokoi. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget, a także Orbis Hotels. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.
Partnerem strategicznym Orbisu jest firma Accor, wiodący na świecie operator hotelowy i lider rynku europejskiego, jest obecny w 92 krajach, w których dysponuje ponad 3 500 hotelami z 440 tys. pokoi. Szerokie portfolio marek hotelowych Accor - Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure, Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio, ibis, ibis Styles, ibis budget, hotelF1 gwarantuje zróżnicowaną ofertę usług i produktów od luksusowych po ekonomiczne. Accor zatrudnia ponad 160 tys. pracowników na całym świecie, oferuje swoim klientom i partnerom blisko 45 lat wiedzy i doświadczenia.
Opr. KM
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze