Orbis poprawił najważniejsze wskaźniki

- W 2012 roku rynek hotelowy w Polsce w pełni wykorzystał możliwości wynikające z pełnienia przez Polskę roli współgospodarza UEFA EURO 2012. Orbis osiągnął dobre wyniki sprzedażowe, poprawiając zarówno wskaźniki operacyjne, jak i finansowe - powiedział Laurent Picheral, podsumowując wyniki spółki w 2012 roku.

- W 2012 roku rynek hotelowy w Polsce w pełni wykorzystał możliwości wynikające z pełnienia przez Polskę roli współgospodarza UEFA EURO 2012. Orbis osiągnął dobre wyniki sprzedażowe, poprawiając zarówno wskaźniki operacyjne, jak i finansowe - powiedział Laurent Picheral, podsumowując wyniki spółki w 2012 roku.

Łączne przychody Grupy Hotelowej Orbis (GPW: ORB) w 2012 r., według danych porównywalnych, wzrosły o 3,3 proc. w odniesieniu do 2011 r. i wyniosły 691,5 mln zł. Wskaźnik EBITDA w roku 2012 uzyskał wartość 200,2 mln zł w ujęciu "like-for-like", co przekłada się na wzrost o 7,5 proc. Wynik ten osiągnięto dzięki intensywnym działaniom pro-sprzedażowym i marketingowym, Mistrzostwom Euro 2012 oraz skutecznemu zarządzaniu kosztami w całym 2012 roku.

Satysfakcjonujące wyniki operacyjne osiągnięte przez Grupę Hotelową Orbis w roku 2012 potwierdza wzrost przychodu na dostępny pokój (RevPAR) o 5,7 proc. w ujęciu porównywalnym. Tak dobry wynik operacyjny został wypracowany poprzez wzrost zarówno frekwencji o 1,2 pp. , jaki i średniej ceny za pokój o 3,5 proc., w ujęciu "like-for-like".

Reklama

Rok 2012 upłynął pod znakiem nowo otwieranych hoteli. Orbis oddał do dyspozycji gości pięć nowych obiektów: ibis Kowno na Litwie oraz dwa kompleksy hotelowe ibis i ibis budget w Krakowie i Warszawie, oferujące łącznie 760 nowych pokoi. Kontynuowana była także budowa Novotelu w Łodzi, którego otwarcie planowane jest na drugi kwartał 2013 r. Były to ostatnie tego typu projekty finansowane przez Orbis, gdyż zgodnie z założeniami strategii "asset light" spółka nie planuje w przyszłości finansowania budowy nowych hoteli z własnych środków.

W 2012 r. podjęto również działania zmierzające do dalszej optymalizacji struktury grupy. Orbis wycofał się z działalności przewozów autobusowych, w najbliższej przyszłości spółka planuje także sprzedaż krótkoterminowego wynajmu samochodów (rent-a-car). Transakcja ta zakończy proces restrukturyzacji i umożliwi skupienie się wyłącznie na działalności hotelarskiej.

Ważnym celem spółki jest powiększanie sieci w oparciu o model biznesowy "asset light". W roku 2012 podpisane zostały 2 umowy o zarządzanie, a także 6 umów franczyzy, z których 4 hotele są już otwarte: ibis Styles Reda, Mercure Kasprowy, Mercure Piotrków Trybunalski oraz Mercure Krynica. Zdecydowanym priorytetem dla grupy jest rozwój w oparciu o umowy o zarządzanie i franczyzę. Średnioterminowy plan zakłada powiększenie sieci do 90 hoteli.

Aspekt społecznej odpowiedzialności przedsiębiorców nabiera coraz większego znaczenia dla interesariuszy spółki. Aby spełnić te oczekiwania, Orbis realizuje program "Planet 21" stanowiący element ogólnoświatowej strategii Grupy Accor w obszarze CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu). Program "Planet 21" określa 21 celów, jakie do 2015 r. hotele zobowiązują się zrealizować na rzecz społeczności lokalnych (EGO) i środowiska (ECO).

- Rok 2012 był pomyślnym okresem dla Orbisu. Dzięki Mistrzostwom Euro 2012, spółka poprawiła wyniki operacyjne i finansowe, a także zoptymalizowała koszty. Na przestrzeni roku 2012 wzmocnione zostały wszystkie trzy filary stanowiące podstawę strategii Orbisu, tzn. koncentracja na hotelarstwie, jako podstawowym obszarze działalności, rozwój w oparciu o umowy o zarządzanie i franczyzę oraz zrównoważony rozwój dla dobra środowiska (ECO) i społeczności lokalnych (EGO). Nasze priorytety na rok 2013 pozostają niezmienione, jednakże tempo ich realizacji jest uzależnione od coraz bardziej niepewnych warunków rynkowych - powiedział Laurent Picheral.

Sprawdź notowania spółki Orbis na stronach INTERIA.PL

- - - - -

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce. Zarządza blisko 60 obiektami w 25 miastach w Polsce i 2 hotelami na Litwie. Oferuje 10 800 pokoi. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget, a także Orbis Hotels. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.

Opr.MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Orbis SA | wskaźnik | najważniejsze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »