Orlen Deutschland kupi 58 stacji w Niemczech za 7,6 mln euro
Orlen Deutschland, spółka należąca do PKN Orlen, uzyskała wszystkie zgody korporacyjne na zakup za 7,6 mln euro od Deutsche BP 58 stacji benzynowych zlokalizowanych w północnych Niemczech - poinformował PKN w komunikacie.
"Cena za zakupione obiekty wynosi 7,6 mln EUR (czyli około 28,9 mln PLN według kursów średnich Narodowego Banku Polskiego dla EUR/PLN z dnia 19 grudnia 2006r.) i zostanie pokryta przez Orlen Deutschland ze środków własnych przy wsparciu istniejących linii kredytowych" - podała spółka.
"Transakcja nabycia stacji benzynowych przez Orlen Deutschland od Deutsche BP zostanie zrealizowana z dniem otrzymania przez Orlen Deutschland zgody Niemieckiego Urzędu Antymonopolowego na wykonanie transakcji" - czytamy dalej.
Po przejęciu 58 stacji od BP Orlen Deutschland zarządzać będzie siecią 532 obiektów w północnych landach Niemiec. Przejęte stacje zostaną poddane procesowi integracji do sieci i jej standardów, który potrwa do końca 2007 roku.
"Transakcja zawarta z BP oznacza dla naszej sieci lepszą penetrację bardzo konkurencyjnego rynku w Niemczech. Uznaliśmy ofertę BP za wyjątkowo atrakcyjną z uwagi na lokalizację oraz profil stacji, które zostały zakupione przez ORLEN Deutschland. Nowe obiekty naturalnie uzupełnią obecną infrastrukturę sprzedaży detalicznej w Niemczech. Transakcja to również najlepszy sposób na naturalne i efektywne poszerzenie portfolio klientów naszych stacji" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Krzysztof Żak, prezes zarządu Orlen Deutschland.
"Wszystkie działania podejmowane przez ostatnie 12 miesięcy, wynikające z naszej strategii, sprawiają, iż ORLEN Deutchland zyskuje na atrakcyjności rynkowej na trudnym, konkurencyjnym i dojrzałym niemieckim rynku detalicznej sprzedaży paliw. Ostatnia transakcja dodatkowo zwiększa wartość spółki - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Wojciech Heydel, wiceprezes zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży.
Zgodnie z strategią rozwoju Orlen Deutschland ma przejąć do 2009 roku około 250 obiektów w północnych Niemczech i tym samym osiągnąć 10 proc. udział w rynku w tym regionie.
"Przyjęty scenariusz restrukturyzacji i rozbudowy sieci stacji należących w chwili obecnej do niemieckiej sieci ORLENU nie wyklucza wariantu korzystnej sprzedaży w przypadku pojawienia się atrakcyjnej oferty" - napisano w komunikacie.