Orlen rozwija sieć stacji na Słowacji
Orlen będzie otwierać kolejne stacje paliw na Słowacji. Na koniec zeszłego roku było ich dziesięć, w tym roku ma być dwa razy więcej.
Grupa planuje rozwijać w tym kraju także format gastronomiczny, otwierając w najbliższych miesiącach siedem kolejnych punktów Stop Cafe.
- W Polsce i Czechach inwestujemy przede wszystkim w modernizację sieci, podnoszenie standardu i rozszerzanie oferty. Na Słowacji z kolei koncentrujemy się na szybkim rozwoju sieci. Wyniki sprzedaży za ubiegły rok pokazują, że sieć grupy Orlen została dobrze przyjęta na rynku słowackim i ma tam duży potencjał wzrostu. Chcemy jak najlepiej wykorzystać doświadczenie z bardzo zbliżonego rynku czeskiego, by również na Słowacji dołączyć wkrótce do grona rynkowych liderów w obszarze sprzedaży detalicznej - mówi Daniel Obajtek, prezes Orlenu.
Płocka spółka zadebiutowała na słowackim rynku detalicznym w kwietniu 2019 roku. W tej chwili posiada tam 11 stacji działających pod wspólną marką Benzina i grupa Orlen. W zeszłym roku sieć odnotowała ponad 260 tysięcy transakcji, z czego ponad połowa zawierała również sprzedaż pozapaliwową.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze
Podobnie jak w Czechach, na słowackich stacjach dostępne są polskie produkty, m.in. napoje, artykuły spożywcze, oleje i płyny eksploatacyjne.
Całą sieć grupy Orlen liczy ponad 2800 punktów. Są one zlokalizowane w Polsce, Czechach, Niemczech, Słowacji i na Litwie. Na koniec marca w ramach sieci funkcjonowało ponad 2100 punktów gastronomicznych Stop Cafe oraz Star Connect, w tym blisko 460 sklepów convenience pod marką O!SHOP.
morb