Ogółem, OT Logistics zamierza kupić 75 proc. akcji czołowej firmy spedycyjnej w Polsce, działającej od ponad 150 lat na międzynarodowym rynku, specjalizującej się w przewozach morskich, lądowych, lotniczych oraz usługach logistycznych. W 2012 skonsolidowane przychody C.Hartwig Gdynia przekroczyły 246 mln PLN. Umowa wejdzie w życie po akceptacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz uzyskaniu zgody Rady Nadzorczej OT Logistics S.A. Transakcja zostanie sfinalizowane ze środków własnych OT Logistics.
- Cieszę się, że udało nam się podpisać umowę przedwstępną. Hartwig to firma o ugruntowanej, silnej pozycji na rynku światowym, która dzięki synergii z innymi spółkami w naszej Grupie znacznie poszerzy zakres naszych działań. Jestem przekonany, że zakup ten stanowi kolejny krok, który umocni pozycję OT Logistics na rynku i pozwoli zaoferować klientom szerszy wachlarz usług na najwyższym światowym poziomie - powiedział Piotr Chajderowski, prezes zarządu OT Logistics S.A.
Szczecińska Spółka realizuje konsekwentnie przyjętą strategię opracowaną na najbliższe lata. W lipcu br. otrzymała od Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A, (ZMPG) wyłączność na przeprowadzenie w pełnym zakresie due diligence Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia sp. z o.o. (BTDG). Zgodnie z harmonogramem prywatyzacyjnym, transakcja powinna zostać zakończona w I kw. 2014 r. Środki na zakup BTDG spółka pozyskała poprzez Giełdę na której również w lipcu zadebiutowała, sprzedając za 30 mln zł akcje nowej emisji serii B. Zakup C.Hartwig, po uzyskaniu wszystkich niezbędnych pozwoleń powinien zostać sfinalizowany jeszcze w 2013 r.
OT Logistics S.A., to nowoczesna firma świadcząca usługi logistyczne, funkcjonująca na rynku europejskich przewozów towarowych. Wokół niej powstała Grupa Kapitałowa, składająca się z kilkunastu spółek zajmujących się działalnością spedycyjno-transportową. OT Logistics z roku na rok rozwija się niezwykle dynamicznie, regularnie poszerzając obszar swojej działalności m.in. pod względem geograficznym, aktywnie działając m.in. w Niemczech, czy Holandii.
Historia spółki , sięga roku 1946. Silna pozycja rynkowa budowana przez kilkadziesiąt lat, pozwoliła na początku XXI wieku na konsolidację branży i przekształcenie lokalnej firmy transportowej w globalnego gracza na rynku transportu, logistyki i spedycji. Firma dziś z powodzeniem realizuje zlecenia dużych klientów działających w sektorach: stalowym, energetycznym czy wydobywczym.
Dzięki konsekwencji w działaniu udało się zbudować przedsiębiorstwo, które dysponuje zapleczem pozwalający na realizację na rzecz Klientów kompleksowych usług oferowanych na najwyższym światowym poziomie w dziedzinie rozwiązań logistycznych oraz obsługę parterów biznesowych na każdym etapie łańcucha dostaw, skupiając się na najbardziej przyszłościowym segmencie jakim jest świadczenie usług w systemie "door-to-door".
W listopadzie 2011 roku OT Logistics S.A. przeprowadziła emisję obligacji (obligacje trafiły na rynek Catalyst w lutym 2012 r.) z której pozyskano 60 mln zł. Środki te zostały przeznaczone na optymalizację struktury finansowania oraz na sfinansowanie inwestycji logistyczno - portowych. W 2012 r. Spółka OT Logistics kupując kolejne udziały w Porcie Handlowym Świnoujście, stała się jego głównym udziałowcem, posiadającym 95 proc. akcji Portu. 18 lipca br. akcje OT Logistics zadebiutowały na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Dynamikę rozwoju OT Logistics S.A. i Grupy Kapitałowej obrazują wyniki finansowe. W 2010 wyniosły one 408,5 mln zł w 2011 r. 442,2 mln zł a w roku ubiegłym osiągnęły rekordowy poziom 466,8 mln zł. Grupa w 2012 r. osiągnęła zysk netto w wysokości 25,4 mln zł.
opr MZB