Paczkomaty InPost opanowują Słowację

Grupa Integer.pl wdraża nowy model biznesowy - słowacka sieć easyPack w opcji na wyłączność dzięki kontraktowi z lokalną firmą kurierską IN TIME, należącą do Austrian Post.

Grupa Integer.pl wdraża nowy model biznesowy - słowacka sieć easyPack w opcji na wyłączność dzięki kontraktowi z lokalną firmą kurierską IN TIME, należącą do Austrian Post.

Grupa Integer.pl - wraz z wejściem Paczkomatów na słowacki rynek - zainicjowała nowy model współpracy biznesowej w zakresie rozwoju sieci easyPack na zagranicznych rynkach. Automaty do całodobowego nadawania i odbierania przesyłek - wdrażane na całym świecie w ramach 4-letniego planu inwestycyjnego realizowanego wspólnie z PineBridge Investments - zostaną po raz pierwszy udostępnione na terenie całej Słowacji w ekskluzywnej opcji 'na wyłączność' na rzecz IN TIME, spółki należącej do austriackiej poczty.

Dotychczas polski operator bazował na sprzedaży samej technologii bądź praktykował otwarty model współpracy z lokalnymi pocztami narodowymi i firmami kurierskimi oraz bezpośrednio z branżą e-commerce. Nowa formuła rozwoju sieci easyPack zapewni Grupie Integer.pl nie tylko stałe przychody z dzierżawy skrytek, ale również - dzięki minimalnym, gwarantowanym progom zapełnienia urządzeń - w pełni zabezpiecza koszty utrzymania sieci już od momentu wdrożenia usługi na nowych rynkach.

Reklama

Grupa Integer.pl uruchomiła na przełomie 2012 i 2013 roku, czyli w pierwszej fazie inwestycji na Słowacji, aż 50 Paczkomatów InPost. Wszystkie automaty funkcjonować będą na słowackim rynku w oparciu o umowę 'na wyłączność' wynajmu skrytek, zawartą między Grupą Integer.pl a IN TIME, wiceliderem słowackiego rynku kurierskiego w sektorze B2C. Słowacka firma należąca do Austrian Post specjalizuje się również w logistycznej obsłudze sektora e-commerce, dlatego opcja dostawy do Paczkomatów towarów kupionych w sieci będzie w najbliższym czasie dostępna dla klientów kilkuset słowackich sklepów internetowych.

- Rozwój sieci Paczkomatów na Słowacji pokazuje, że projekt easyPack wchodzi w kolejną - coraz bardziej zaawansowaną - fazę realizacji. To nasza pierwsza umowa w modelu 'pay per parcel' i do tego nawiązana z tak ważnym na międzynarodowych rynkach partnerem, czyli pocztą austriacką, do której należy spółka IN TIME. Formuła współpracy na wyłączność z jednym partnerem na całym lokalnym rynku otwiera przed Grupą Integer.pl nowe możliwości biznesowe. Dzięki takiemu rozwiązaniu sieć easyPack ma zapewnione - zamiast jednorazowej marży ze sprzedaży - stałe przychody z dzierżawy. Ponadto, opcja współpracy na wyłączność sprawia, że nie ponosimy ryzyka finansowego związanego z kosztami utrzymania sieci w początkowej fazie wdrażania urządzeń na nowy rynek - zapowiada Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Słowacja to jeden z 14 krajów - po Brazylii, Chile, Australii, Estonii, Litwie, Łotwie, Rosji, Hiszpanii, Cyprze, Irlandii, Arabii Saudyjskiej, Czechach czy Ukrainie - w którym Grupa Integer.pl udostępnia rewolucyjne urządzenia easyPack.

Równolegle Grupa Integer.pl rozpoczęła wdrażanie Paczkomatów na Ukrainie. Już w marcu 2013 roku InPost komercyjnie udostępni w Kijowie 20 automatów brandowanych marką easyPack. Ponadto, Paczkomaty staną do końca 2013 roku na Krymie oraz w niektórych z 24 miast wojewódzkich na terenie całej Ukrainy. Docelowo w tym regionie - w ramach 4-letniej, zagranicznej ofensywy - może być wdrożonych nawet 250 Paczkomatów InPost.

easyPack to druga co do wielkości na świecie sieć logistyczna umożliwiająca całodobowe nadawanie i odbieranie przesyłek. Aktualnie na całym świecie funkcjonuje już około 1400 Paczkomatów InPost, a do 2016 roku we wszystkich krajach europejskich działać będzie 16 000 maszyn brandowanych marką easyPack. Tylko w 2013 roku - dzięki umowie z PineBridge Investments, globalnym funduszem private equity - Grupa Integer.pl uruchomi 3400 nowych urządzeń na całym świecie, a na rozwój tej usługi przeznaczy w 2013 roku około 65 mln EUR. Czteroletni projekt zagranicznej ekspansji wyceniany jest na 300 mln EUR. Dzięki strategicznym inwestycjom - realizowanym na międzynarodowych rynkach - przychody Grupy Integer.pl osiągną w ciągu kilku najbliższych lat poziom 20-40 mln euro rocznie.

Opr. MM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: InPost | Integer.pl SA | Alex Minsky | Slowacja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »