PCC Rail Containers: IPO na ponad 100 mln zł

Planowana na 2007 rok oferta publiczna PCC Rail Containers, spółki z grupy PCC Rail, może wynieść ponad 100 mln zł. Spółka zamierza zainwestować od 200 do 250 mln zł do 2009 roku, w budowę terminali i zakup taboru - poinformowali przedstawiciele spółki.

Planowana na 2007 rok oferta publiczna PCC Rail Containers, spółki z grupy PCC Rail, może wynieść ponad 100 mln zł. Spółka zamierza zainwestować od 200 do 250 mln zł do 2009 roku, w budowę terminali i zakup taboru - poinformowali przedstawiciele spółki.

- Do końca 2009 roku chcemy wydać 200-250 mln zł, środki te zamierzamy zainwestować w tabor i w budowę co najmniej czterech terminali intermodalnych - powiedział po konferencji prezes PCC Rail Containers Dariusz Stefański.
- Myślę, że oferta publiczna mogłaby wynieść od 100 mln zł w górę - dodał.

Prezes poinformował, że zanim spółka trafi na GPW, zostanie dokapitalizowana przez spółkę holdingową PCC SE. Kapitały PCC Rail Containers mają zostać zwiększone kilkakrotnie, z obecnych 12 mln zł.

Zdaniem prezesa PCC Rail SA Mieczysława Olendera, debiut spółki jest możliwy jeszcze w tym roku.
- Chcemy, by spółka zadebiutowała pod koniec roku - powiedział.

Reklama

Dodał, że w planach jest tylko nowa emisja akcji, natomiast dotychczasowy właściciel zachowa pakiet większościowy.

PCC Rail Containers zamierza wybudować terminale w czterech lokalizacjach: w rejonie Wrocławia, pod Warszawą, na południowy-wschód od Poznania oraz w Małopolsce. Spółka nie wyklucza budowy dodatkowo dwóch kolejnych terminali.

Zdaniem Stefańskiego, koszt budowy jednego terminalu intermodalnego to 25-45 mln zł. Natomiast po 3-4 latach od uruchomienia terminal będzie potrzebował kolejnych inwestycji, rzędu 10-15 mln zł każdy.

Prezes spółki poinformował, że PCC Rail Containers rozważa utworzenie własnej firmy przewozowej opierającej się na transporcie samochodowym.


- Zamierzamy inwestować także w tabor drogowy i niewykluczone, że pójdziemy w kierunku własnej firmy przewozowej - powiedział Stefański.

Do 2010 roku PCC Rail Containers chce uzyskać 20 proc. udziału w krajowym rynku przewozów kontenerowych.

Przewozy intermodalne to przewozy towarów w tej samej jednostce ładunkowej, ale z wykorzystaniem różnych form transportu, np. kolejowego i samochodowego.

PCC Rail szacuje, że w 2007 roku wyda na inwestycje podobną kwotę jak w 2006 roku, czyli około 150 mln zł, natomiast do 2012 roku nakłady na inwestycje mogą wynieść nawet 0,5 mld zł. Spółka chce w tym roku rozpocząć przewozy pasażerskie w województwie kujawsko-pomorskim.

- W 2006 roku wydaliśmy na inwestycje 152,6 mln zł. Jestem przekonany, że rok 2007 będzie pod tym względem podobny - powiedział na konferencji prezes PCC Rail Mieczysław Olender.

- Gdyby udało nam się zrealizować nasze plany w ramach strategii rozwoju do roku 2012, nakłady mogą wynieść nawet 0,5 mld zł - dodał.

Spółka zamierza inwestować w nowoczesny tabor, m.in. lokomotywy. Planuje także akwizycje oraz wejście w rynek przewozów pasażerskich.

- Zamierzamy wziąć udział w przetargu na przewozy pasażerskie w województwie kujawsko-pomorskim. W tym celu porozumieliśmy się z firmą Arriva - powiedział Olender.

Jego zdaniem, w 2008 roku przychody z tej działalności mogą wynieść około 30 mln zł.

- Ponieważ kolejne takie przetargi będą dopiero w roku 2009, ten projekt może się rozwinąć do poziomu 100-120 mln zł obrotów w 2010 roku, jeśli uda nam się zrealizować nasze założenia - ocenił prezes.

W 2006 roku PCC Rail osiągnęła 394,2 mln zł przychodów oraz 28,3 mln zł zysku netto. W 2005 roku przychody wynosiły 199,1 mln zł, a zysk netto 27,4 mln zł.

- Wzrost przychodów w ubiegłym roku wynikał m.in. z przyłączenia do grupy ośmiu spółek. Realny wzrost wyniósł około 16 proc. - powiedział prezes.

W ramach akwizycji, spółka finalizuje obecnie przejęcie firmy Drobnica - Port Szczecin. PCC Rail kupi 45 proc. udziałów portowej spółki.

PCC Rail SA poinformowała też, że będzie wyłącznym operatorem DCT (Deepwater Container Terminal) - największego na Bałtyku terminalu do przeładunku kontenerów, który rozpoczął niedawno działalność w Gdańsku.

Udział PCC Rail w krajowym rynku przewoźników prywatnych, pod względem pracy przewozowej, wyniósł w 2006 roku 15,57 proc., natomiast w krajowym rynku przewozów ogółem 2,65 proc.

Po I kwartale udział w rynku przewozów wzrósł do 3,2 proc.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: przewozy | 100 | firmy | PCC
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »