Pełny sukces INTERIA.PL
Stopa redukcji zapisów na akcje INTERIA.PL okazała się znacznie wyższa niż wynikało to z deklaracji domów maklerskich przyjmujących zapisy na walory spółki. Potwierdza to zainteresowanie tego typu ofertami wśród inwestorów.
Stopa redukcji zleceń złożonych przez inwestorów indywidualnych na akcje oferowane w transzy otwartej wyniosła 87,641 proc. Inwestorzy złożyli 3.462 zlecenia kupna na łączną liczbę 6.160.659 akcji. W transzy otwartej oferowanych było, po przesunięciach, 761.386 akcji serii E.
Jest to bardzo wysoka stopa redukcji - powiedziała PG Benita Mikołajewicz, analityk ING Barings, która uważa, że przyczyną jest stosunkowo niewielka wartość oferty INTERIA.PL, proponowane przez większość domów i biur maklerskich kredyty na zakup akcji spółki, co pozwalało na lewarowanie zleceń, oraz niska cena emisyjna, która - wobec znacznie wyższych wycen analityków - zachęcała do kupna walorów. Andrzej Knigawka, analityk ABN AMRO Securities, uważa z kolei, że znacznie ważniejszą co do dalszych losów kursu spółki na parkiecie będzie stopa redukcji zleceń w transzy zamkniętej, w której spółka oferowała akcje inwestorom instytucjonalnym.
Wysoki popyt w tej transzy będzie dobrze świadczył o potencjale INTERIA.PL - zauważa.
Analitycy podkreślają również, że powodzenie oferty INTERIA.PL może wynikać z faktu, że jest to pierwsza (nie licząc MCI, który jest funduszem venture capital) oferta dotycząca spółki działającej w branży internetowej.
Kluczowe znaczenie należy też przypisywać konstrukcji oferty INTERIA.PL. Bardzo krótki okres od zapisów do debiutu, niespotykany przy innych ofertach, wpływał bardzo pozytywnie na zainteresowanie subskrypcją - podkreśla Marcin Sadlej, dyrektor departamentu analiz i doradztwa inwestycyjnego CDM Pekao.
Specjaliści są zgodni, że cena debiutu bedzie wyższa niż cena emisyjna. Kurs będzie znacząco odbiegał od ceny emisyjnej - zauważa A. Knigawka. W podobnym tonie wypowiada się B. Mikołajewicz, która sądzi, że cena będzie na pewno wyższa.