Reklama

PKO Bank Polski głównym sponsorem 38. Gdynia - Festiwal Filmowy

Po raz drugi bank patronuje Festiwalowi Polskich Filmów Fabularnych, który w tym roku odbywa się między 9 i 14 września.

Podczas imprezy goście festiwalowi wezmą udział w premierowym pokazie "Człowieka z marmuru", zrekonstruowanego cyfrowo dzięki zaangażowaniu Banku w program digitalizacji klasyki polskiego kina. Dodatkowo pod patronatem Banku w miasteczku festiwalowym przygotowano atrakcje dla publiczności i młodzieży z trójmiejskich szkół.

Reklama

Gdyński Festiwal Filmowy to jedna z największych imprez filmowych w Polsce, która na tak wielką skalę promuje polską kinematografię. Co roku największe zainteresowanie publiczności budzi konkurs główny, w którym najlepsze filmy i ich twórcy walczą o nagrodę Złotych Lwów. W tym roku wyłoni ich jury pod kierownictwem Janusza Głowackiego, m.in. w składzie z Agnieszką Holland i Agatą Buzek. Poza głównym konkursem w programie festiwalu jak co roku znalazło się miejsce dla młodych filmowców rywalizujących w "Konkursie Młodego Kina", przegląd polskiego kina niezależnego oraz pokazy specjalne.

W ich ramach, czwartego dnia festiwalu odbędzie się specjalny pokaz w wersji cyfrowej filmu "Człowiek z marmuru". Od dwóch lat PKO Bank Polski patronuje utrwalaniu i popularyzacji dorobku polskiej kinematografii, włączając się do programu cyfrowej rekonstrukcji klasyki polskich filmów. Dzięki finansowemu wsparciu zrekonstruowano już produkcje: "Człowiek z żelaza" "Panny z Wilka", "Kanał", "Krajobraz po bitwie", "Polowanie na muchy" i "Ziemia obiecana" w reżyserii Andrzeja Wajdy, komedie Stanisława Barei: "Miś", "Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz", "Brunet wieczorową porą", "Nie ma róży bez ognia", "Poszukiwany, poszukiwana" oraz "Rejs" i "Szatan z VII klasy" Marii Kaniewskiej.

Dodatkowo w oficjalnym programie 38. GFF pod patronatem Banku w ramach edukacji filmowej młodzieży zorganizowane zostaną spotkania:

o Studio Filmoteki Szkolnej - grupa licealistów z trójmiejskich szkół pod kierunkiem profesjonalistów zrealizuje reportaże z Festiwalu.

o Warsztaty reportażu dla młodzieży i publiczności festiwalowej, które poprowadzą specjaliści: operator, montażysta oraz animatorzy zajęć dziennikarskich i ćwiczeń z autoprezentacji.

o Debaty filmowe "Skrytykuj!" promującej świadomą dyskusję o kinie, odbywające się po projekcjach wybranych filmów, w których uczestnicy spotkań będą mogli podzielić się swoimi opiniami.

o Masterclassy - spotkania z Mistrzami Sztuki Filmowej dla publiczności festiwalowej i młodzieży, podczas których zaproszeni reżyserzy zastanowią się wspólnie z uczestnikami nad kluczowymi zagadnieniami dla ich twórczości.

Poza gdyńskim festiwalem Bank po raz kolejny objął swoim patronatem jeden z najważniejszych festiwali artystycznych muzyki poważnej w Polsce - Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans. W dniach 6-15 września br. w cyklu "Podróż do Włoch" zaprezentowane zostaną dzieła kompozytorów pochodzących z Włoch lub tam tworzących, a także utwory inspirowane bogatą tradycją tego kraju.

- - - - -

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto banku za I półrocze 2013 roku wyniósł 1,53 mld zł. Jest spółką krajową z największą wartością akcji w wolnym obrocie na GPW. PKO Bank Polski uplasował się w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu Jakość na Bank 2013, przygotowanym przez TNS Polska oraz "Puls Biznesu". Contact Center Banku po raz czwarty zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych, przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. Jest Bankiem najczęściej wybieranym przez małe i średnie firmy, według badania Centrum Badań Marketingowych Indicator oraz Warszawskiego Instytutu Bankowości. Raporty Roczne PKO Banku Polskiego są regularnie nagradzane przez Instytut Rachunkowości i Podatków w konkursie The Best Annual Report w kategorii Banki i instytucje finansowe. Za przestrzeganie zasad ładu korporacyjnego i działalność w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu PKO Bank Polski otrzymał Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według prestiżowego magazynu "The Banker", który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2012 "Rzeczpospolitej" marka PKO Banku Polskiego okazała się najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,72 mld złotych. Kapituła Konkursu Liderów Świata Bankowości, organizowanego w ramach Polskiego Kongresu Gospodarczego, przyznała PKO Bankowi Polskiemu nagrody w kategorii Najlepszy Bank oraz Najbardziej Innowacyjny Bank w 2012 roku za nową ofertę Szkolnych Kas Oszczędności. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.

Opr. KM

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »