Reklama

PKO Bank Polski i EVO Payments International - strategiczny alians

PKO Bank Polski podpisał umowę z EVO Payments International, wiodącym operatorem usług płatniczych prowadzącym działalność w USA, Kanadzie i Europie, dotyczącą sprzedaży udziałów w eService oraz dwudziestoletniego aliansu strategicznego na rynku płatności elektronicznych.

Transakcja wymaga zgody Komisji Europejskiej i powinna zostać zamknięta do końca 2013 roku. PKO otrzyma kwotę ok. 418 mln zł, na którą składa się zysk ze sprzedaży 66 proc. udziałów oraz wartość pozaoperacyjnej gotówki w eService w dniu rozliczenia transakcji. Bank otrzyma również dywidendę zaliczkową z zysków za 2013 w wysokości 17 mln zł. Umowa przewiduje także mechanizm zwiększenia ceny w związku z przyszłymi wynikami spółki. Sprzedaż pozytywnie wpłynie na wskaźniki kapitałowe PKO.

Umowa wpisuje się w strategię Banku, w której akwizycje i alianse w Polsce i Europie Środkowej stanowią jedną z sześciu najważniejszych dźwigni rozwojowych, ukierunkowanych na osiągnięcie trwałych przewag konkurencyjnych i zwiększenie wartości spółki dla akcjonariuszy. Alians z międzynarodowym partnerem technologicznym umożliwi obu stronom przyspieszenie rozwoju spółki dzięki innowacyjnym rozwiązaniom oferowanym obecnym i przyszłym klientom.

Reklama

Aktualnie spółka z Grupy PKO Banku Polskiego posiada ponad 35-proc. udział w rynku, zarówno w zakresie wolumenów, jak i wartości rozliczanych transakcji i pozostaje liderem polskiego rynku. Wiodącą pozycję eService umacnia sieć ponad 80 tys. terminali POS, w tym największa sieć terminali wspierających płatności bezstykowe. Firma pełni też kluczową rolę w rozwoju IKO, innowacyjnego rozwiązania na rynku płatności mobilnych oferowanego przez PKO Bank Polski. W pierwszym półroczu 2013 roku spółka zanotowała zysk w wysokości 19,3 mln zł. Według opracowania The Nilson Report, eService plasuje się wśród 30 największych europejskich agentów rozliczeniowych.

- Zawierając sojusz strategiczny realizujemy założoną wcześniej strategię dla eService. Spółka osiągnęła wiodącą pozycję w Polsce, jest wysoko dochodowa, co daje jej dobrą pozycję wyjściową do rozwoju na rynkach międzynarodowych. Teraz, dzięki wsparciu jednego z najszybciej rozwijających się operatorów usług płatniczych na świecie, wspólnie możemy skupić się zarówno na dalszym umacnianiu jej znaczenia w Polsce, jak i ekspansji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej - powiedział Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Europa jest dla EVO strategicznie istotnym kierunkiem rozwoju, co potwierdzają wcześniejsze transakcje spółki w Hiszpanii i w Niemczech: joint-venture z hiszpańskim Banco Popular oraz przejęcie Deutsche Card Services.

- Cieszymy się z partnerstwa z PKO Bankiem Polskim, wiodącą instytucją finansową w regionie, która łączy tradycję z nowoczesnością, rozumianą jako dostarczanie innowacyjnych produktów i usług. Sojusz wpisuje się w strategię globalnego rozwoju EVO oraz dążenie do wzmocnienia naszej działalności na rynku europejskim. Jesteśmy pod wrażeniem dotychczasowych osiągnięć eService i jej potencjału. Chcemy wspierać spółkę w osiąganiu kolejnych celów, udostępniając naszą wiedzę i produkty - powiedział James G. Kelly, CEO spółki EVO Payments International

EVO Payments International

EVO Payments International jest wiodącym operatorem usług płatniczych w zakresie pozyskiwania akceptantów i świadczenia usług rozliczeniowych dla sprzedawców i niezależnych organizacji handlowych, a także instytucji finansowych, organizacji pozarządowych i międzynarodowych korporacji. Firma działa na rynkach Stanów Zjednoczonych, Kanady i Europy, gdzie oferuje szereg innowacyjnych, niezawodnych i bezpiecznych rozwiązań płatniczych, mając za zasadę dążenie do ciągłego przekraczania oczekiwań swoich klientów i partnerów biznesowych. Firma jest stowarzyszona w organizacjach VISA i Mastercard.

opr.MZB

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »