Plan, weryfikacja, modernizacja - rzeczywistość podmiotów z NewConnect
W chwili powstania rynku NewConnect pojawiły się nowe możliwości pozyskania kapitału. Firmy z sektora MSP, które do tej pory miały trudności z uzyskaniem dofinansowania zyskały nowy kanał, dzięki któremu mogą rozwijać swój biznes.
Duża dynamika wzrostu, historia firmy nie dłuższa niż 3-4 lata lub dopiero tworząca własną historię, której przewidywana kapitalizacja będzie mieścić się w przedziale do ok. 20 mln zł - to specyfika firm chcących wejść na NewConnect. Nowy rynek stał się platformą wykorzystującą lukę kapitałową. Spółki mające pomysł na biznes i realizujące przyjętą strategię z powodu niewielkich rozmiarów często są mało wiarygodne w oczach banków czy też funduszy. Debiut jest drogą do dalszego rozwoju oraz efektywnego pozyskania kapitału.
Spółki planujące wejście na giełdę skrupulatnie się do niego przygotowują. W samym debiucie widzą również możliwość wzmocnienia swojej pozycji na rynku. - Poprzez upublicznienie spółki chcemy wzmocnić swoją pozycję wśród zagranicznych kontrahentów. Planujemy pozyskać do 4 mln zł, które docelowo zamierzamy przeznaczyć na rozwój organizacji transportu drogą morską oraz sieci sprzedaży biletów na przeprawy promowe - komentuje Grzegorz Misiąg, prezes zarządu Uboat Line SA, którego debiut zaplanowany jest na koniec I kw. br.
Z perspektywy spółki, która pomyślnie przeszła procedury włączenia do systemu alternatywnego obrotu, debiut to nowe wyzwania. Półtora tygodnia temu na NewConnect zadebiutowało Forever Entertainment, spółka z branży gier komputerowych, która zamierza m.in. opracowywać gry na wszelkie platformy sprzętowe, w tym serię gier komputerowych dla dzieci. - Procedury wprowadzenia akcji do obrotu poprzedzone są wieloma działaniami formalnymi, dlatego też dobra komunikacja z Autoryzowanym Doradcą oraz rynkiem jest niezwykle istotna. Debiut traktujemy jako kolejny etap w rozwoju naszej spółki, który stanowi początek ekspansji firmy na rynki azjatyckie - mówi Zbigniew Dębicki, prezes spółki.
Rynek NewConnect dedykowany jest również spółkom, którym na obecnym poziomie trudno byłoby wejść na rynek podstawowy. Stanowi on etap przygotowujący, gdzie spółki mogą zapoznać się z regułami funkcjonowania na rynku kapitałowym a jednocześnie zoptymalizować prowadzoną działalność poprzez weryfikację pomysłu na biznes. - Decydując się na zmianę strategii rozwoju spółki braliśmy pod uwagę możliwości rozwoju inwestycji. Każda zmiana wymaga przemyślanych działań. Będąc już notowaną spółką musieliśmy liczyć się z większą odpowiedzialnością oraz reakcją inwestorów. Podjęte przez nas kroki ku integracji rynku okazały się właściwym kierunkiem dla przyszłości spółki - komentuje Mariusz Andrych, prezes zarządu Dent-a-Medical SA, która chce zbudować sieć klinik stomatologicznych Dent-a-Medical SA - Sztuka Tworzenia Uśmiechu.
Rozpatrując atrakcyjność rynku NewConnect jest to niewątpliwie punkt wyjściowy dla rozwoju firm z sektora MSP. Platforma stanowi źródło kapitału, które właściwie wykorzystane przekłada się na rozwój działalności biznesowej polskich przedsiębiorstw oraz wzrost znaczenia rynku NewConnect.